Kramla
Kom o tänka på min mini Kawa jag hade istället för moppe i 15års åldern, den såldes för nya drömmar men har alltid funnits kvar som ett härligt minne. För några år sedan fick jag möjlighet att köpa en likadan och den ville jag inte missa:love:
Grön Kawasaki minibike parkerad på en äng i solljus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Myckling och 1 till
  • Laddar…
Vad är det med den där som gör att det inte är en moped?

Här var det Suzuki PV som var den populäraste moppen.

2z9uz077x1z61.jpg
 
  • Gilla
Myckling och 1 till
  • Laddar…
DennisCA DennisCA skrev:
Vad är det med den där som gör att det inte är en moped?
För många kubik?
 
Jonas Persson
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Jag var inte född så mins inte. Men måste varit skönt med ett patenttroll mindre på marknaden :D
Eller som inte driver "innovation' som de gör. Det var lugnare förr.

Senaste tricket var när de aktiverade HEIC som standard blidformat på iOS. Plötsligt dyker det upp oläsliga bilder för alla andra som inte använder Apples produkter (tänk användare som inte vet om, eller bryr sig om bildformat). Inget fel på HEIC, men man ändrar inte så snabbt på bildformatet när jpg varit dominerande i mer än 25 år.

Btw, minns ni när gif var det vanligaste bildformatet om man ville ha små filer?
Pixelerad svartvit bild av en animerad fisk som simmar, exempel på gammalt gif-bildformat.
Idag lever gif kvar av en anledning, animerade bilder på Internet (dock inte på BH).
 
ja men på många ställen har mp4 ersatt gif nu, det har inte gjort det på byggahus sist jag kollade.

Ska prova igen nu:
https://i.imgur.com/BjhMeJd.mp4
 
Kramla
Alfredo Alfredo skrev:
För många kubik?
Stämmer bra
Det är en Kawasaki Kv75 årsmodell -78

//Kramla
 
Maria T Maria T skrev:
Apelsinsaft i triangeltetra och släta vetebullar med kardemumma, lite degiga så de fastnade i gommen.
Badbuss (Stockholmsfenomen?) så att innerstadsbarn kunde få sola sina blekvita taniga kroppar på en närbelägen strand, populära Flatenbadet kanske eller om en hade tur, i skärgården (Gålö).

[bild]

[bild]
Bullen påminner om något som vi fick i Uppsala som mellanmål i grundskolan på 70-talet, Fyrisbulle, som dock ska ha varit proteinberikad. Se där, något jag hade glömt bort, mellanmål och mellanmålskuponger i skolan. En bulle för en kupong och en apelsinjuice för en kupong. Kuponger fick man köpa på expeditionen i ett litet häfte för 5 kronor (om jag minns rätt). Jävlar vad gammal jag plötsligt känner mig ...
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben och 3 till
  • Laddar…
B Bassrunner skrev:
Kuponger fick man köpa på expeditionen i ett litet häfte för 5 kronor (om jag minns rätt). Jävlar vad gammal jag plötsligt känner mig ...
Fem kronor för hela häftet och du är gammal? Jag minns att jag betalade 2:50 per kupong. Betalade du fem kronor per kupong är det jag som är gammal. :surprised::rolleyes:
 
  • Gilla
Kramla
  • Laddar…
Jonas Persson Jonas Persson skrev:
Eller som inte driver "innovation' som de gör. Det var lugnare förr.

Senaste tricket var när de aktiverade HEIC som standard blidformat på iOS. Plötsligt dyker det upp oläsliga bilder för alla andra som inte använder Apples produkter (tänk användare som inte vet om, eller bryr sig om bildformat). Inget fel på HEIC, men man ändrar inte så snabbt på bildformatet när jpg varit dominerande i mer än 25 år.

Btw, minns ni när gif var det vanligaste bildformatet om man ville ha små filer?
[bild]
Idag lever gif kvar av en anledning, animerade bilder på Internet (dock inte på BH).
Apple har ju sällan innoverat, snarare förfinat andras innovationer :D
 
  • Gilla
Jonas Persson
  • Laddar…
hsd
Jonas Persson Jonas Persson skrev:
Apple records är deras skivbolag som ägs av Apple corp där allt Beatles skapat finns.
Apple Corps logotyp med ett Granny Smith-äpple Typ Privat aktiebolag Industri Underhållning Massmedia Grundad 1968; För 53 år sedan Huvudkontor London, Storbritannien Området serveras Över hela världen Nyckelpersoner Jeff Jones (VD) Inkomst 18,6 miljoner pund (2019) Rörelseresultat £ 5,5 miljoner (2019) Nettoinkomst 4,4 miljoner pund (2019) Ägare Paul McCartney, Ringo Starr, Yoko Ono, Olivia Harrison Dotterbolag Lista över Apple Corps dotterbolag Hemsida www.applecorps.com - https://sv.wikituscany.com/738997-apple-corps-WKTXZD
 
  • Gilla
Jonas Persson
  • Laddar…
Jonas Persson
DennisCA DennisCA skrev:
ja men på många ställen har mp4 ersatt gif nu, det har inte gjort det på byggahus sist jag kollade.

Ska prova igen nu:
[länk]
Animerad bild och kortfilm ser jag inte som samma sak. Men det finns nya format som ersätter gif.
 
Animerad gif användes väl till såna här bilder på hemsidan? Någon som minns den tiden då inga hemsidor blev färdiga?

Animerad gif med "Under konstruktion"-skylt och arbetare-symbol.
 
  • Gilla
  • Haha
Ludde67 och 8 till
  • Laddar…
Jonas Persson Jonas Persson skrev:
Animerad bild och kortfilm ser jag inte som samma sak. Men det finns nya format som ersätter gif.
.mp4 är den enda jag sett något större stöd iallafall, imgur konverterar en gif automatiskt till mp4 nuförtiden också.
 
Jonas Persson Jonas Persson skrev:
HEIC som standard blidformat på iOS. Plötsligt dyker det upp oläsliga bilder för alla andra som inte använder Apples produkter...
Suck, ja, Apple är ett coolt företag... MEN detta är vad jag ogillar. De verkar ha som ide att försvåra för alla som inte går i deras spår. Har man en iPhone (jag har gått tillbaka till android sen länge) så kunde man skicka tex gruppmeddelande till andra iPhone, men inte till Android. Om man kopierade en film till telefonen var den omöjlig att titta på. Man måste joxa med iTunes. Jag höll på att bli tokig på alla "specialare" de lagt in för att låsa in en i deras system och effektivt hindra att använda andra ekosystem parallellt. Annars gillar jag deras design och tycker GUI mm är intressant... Och visst har de stått för mycket innovation, kanske genom att sno andras idéer, men de har kommersialiserat dem mycket framgångsrikt!
 
  • Gilla
13th Marine och 1 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Någon som minns den tiden då inga hemsidor blev färdiga?
Menar du att de nuförtiden blivit färdiga? :thinking:
 
  • Gilla
b8q
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.