Mikael_L
PNO PNO skrev:
Tack Mikael! Ska se om jag kan köra det till dig på söndag kväll. Sedan har jag brandberedskap och kommer inte från byn på en vecka, i alla fall inte planerat...
Jag skulle väl kunna komma till dig om hämta också, imorgon.
Om det funkar bättre
 
Mikael_L
PNO PNO skrev:
Sedan har jag brandberedskap och kommer inte från byn på en vecka, i alla fall inte planerat...
Jag kan väl också sätta eld på något nära mig, då kan vi träffas på det viset.
Men jag bör väl förvarna, så du har städet med i bilen. :crysmile:
 
  • Haha
  • Gilla
nino och 4 till
  • Laddar…
Mikael_L
T Taxture skrev:
Kan du svänga in i Åkersberga på kvällen och lämna det så får det byta transport och åka vidare hitåt för samlastning?

ska kolla upp adressen där i så fall
Nu ligger det ett herrejösses maskinskruvstycke i bilen, så den har slagsida nu ... :p
Så på tisdag kan jag ta det till Åkersberga.
Jag har lite snålt batteri, som knappt räcker för hela resan, så skulle det kunna mötas upp någonstans längs väg 264 eller 274 vore det förnämligt.
Men vi ska inte krångla till det i onödan, om det inte är nödvändigt, adressen i Åkersberga är väl ytterligare en som blir inblandad i operationen?
Det är inte så många km extra för mig, jag får helt enkelt kompensera med att sen köra lite långsammare då.

Jag skriver detta publikt, ty det kanske dyker upp fler möjligheter då.

Men adress i Åkersberga och annat får du skicka som PM.
 
  • Gilla
Tule54 och 1 till
  • Laddar…
Det är ju ytterligare en som blir inblandad i det hela, jag har informerat att det kommer en grej som ska vidare och bekräftar med honom ”imorgon” ;)
Blir tyvärr lite omständigt men tillsammans löser vi ju saker…….
 
  • Gilla
Tule54
  • Laddar…
Oj vad ni är hyggliga!
 
  • Gilla
Nyfniken och 2 till
  • Laddar…
Mikael_L
PNO ställde stycket i min bil i förrgår kväll
Stor gammal rostig skruvstycke i bagageutrymmet på en bil.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Och nu har jag lämnat stafettpinnen vidare
Stor skruvstycke vid gult trästaket, lämnad på en träaltan för vidare användning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Akta din rygg Heimlaga, det där är inget att leka med!
 
Redigerat:
  • Gilla
Tule54 och 6 till
  • Laddar…
Ser rejält ut ;)
Det åker vidare söderut imorgon eller på torsdag…..
 
  • Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
Mikael_L
Ta på dig kläder som inte har något emot lite rost och oljefläckar, och arbetshandskar.
Handskar kom jag själv på, men får dock lov att köra ett par byxor i tvätten ikväll. :rofl:
 
Mikael_L Mikael_L skrev:
Ta på dig kläder som inte har något emot lite rost och oljefläckar, och arbetshandskar.
Handskar kom jag själv på, men får dock lov att köra ett par byxor i tvätten ikväll. :rofl:
Vänta nu litet...... jag brukar ta av mig de kläderna när jag går och lägger mig på kvällen...... och ta på dem när jag stiger upp på morgonen......... om jag inte skall på någon finare tillställning eller ut och resa för då blir det ju att ta finkläderna utan fläckar.....och när jag reser brukar jag ha med overall och arbetshandskar i bagaget för vart jag än kommer verkar det finnas ogjort arbete och ibland också litet skrot.
 
  • Gilla
  • Haha
sinuslinus och 8 till
  • Laddar…
H heimlaga skrev:
....brukar jag ha med overall och arbetshandskar i bagaget för vart jag än kommer verkar det finnas ogjort arbete och ibland också litet skrot.
:crysmile:
 
Mikael_L
H heimlaga skrev:
... brukar jag ha med overall och arbetshandskar i bagaget för vart jag än kommer verkar det finnas ogjort arbete och ibland också litet skrot.
Får jag bjuda på en kopp kaffe och min fantastiska mjuka pepparkaka?
Du är så välkommen så.
(Glöm inte overallen ... :crysmile:)



(Men allvarligt talat, så skulle jag hemskt gärna hälsa på dig, nu är det tyvärr så sällan jag har vägarna förbi i Österbotten, det är väl typ var 25 år ...)
 
Oömma kläder har man väl alltid på sig?
Finklädd, då tas det fram nytt och det brukar hålla i några timmar innan första oljefläcken mystiskt dyker upp ;)

Behöver dock ”träna” mer på att använda handskar och annan skyddsutrustning……
 
  • Gilla
Tule54
  • Laddar…
"Vårdad klädsel" måste väl betyda dom kläder man tvättar mest? Dvs arbetskläderna.
 
  • Gilla
  • Haha
Taxture och 4 till
  • Laddar…
Ett lastpall med diverse verktyg och byggmaterial, inklusive sladdar och maskinskruvstycke, säkrat med spännband.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Det var inte ”bara” att packa med maskinskruvstycket…..:surprised:
Men nu är det med på pallen :cool:
 
  • Gilla
hydrolift och 9 till
  • Laddar…
Plastövertäckt pall med okänt objekt, redo för transport, på en industritomt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nu är pallen lastad på lastbil för vidare transport……. Nästa stopp Bålsta för omlastning ;)
 
  • Gilla
[SKPG]Zamora och 16 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.