Jag har köpt en D-Link DWR-932, mobile Wi-fi som jag inte få till det sista.
I skalet finns det lampor som blinkar, LED inicators. En av dessa är Wi-fi indicator som är blinkade blå = aktive Link, jag vill att den lampan ska vara solid blå = Wi-Fi aktive.
Hur gör jag det? inte så bra på teknik så jag behöver hjälp. Tacksam för svar.
 
Blinkar Wi-Fi-lampan snabbt eller långsamt?
Fast sken betyder att Wi-Fi är aktiverat.
Långsamt blinkande betyder att det finns aktiv datatrafik.

Manualsida som visar översikt över LED-indikatorer för hårdvara med förklaringar till färgkoder och blinkmönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
An1P
  • Laddar…
MrJay
Välkommen till forumet. Ett bra tips som kan spara dig massor av huvudbry i framtiden är att aldrig köpa produkter från D-Link
 
  • Gilla
Nalleman64 och 8 till
  • Laddar…
blackarrow blackarrow skrev:
Blinkar Wi-Fi-lampan snabbt eller långsamt?
Fast sken betyder att Wi-Fi är aktiverat.
Långsamt blinkande betyder att det finns aktiv datatrafik.

[bild]
Aha, det blinkar 1gg/sek men då ska det fungera. Tack för snabbt svar

blackarrow blackarrow skrev:
Blinkar Wi-Fi-lampan snabbt eller långsamt?
Fast sken betyder att Wi-Fi är aktiverat.
Långsamt blinkande betyder att det finns aktiv datatrafik.

[bild]
 
MrJay MrJay skrev:
Välkommen till forumet. Ett bra tips som kan spara dig massor av huvudbry i framtiden är att aldrig köpa produkter från D-Link
Tack ok då vet jag till nästa gång, är inte så duktig på teknik. Bra forum
 
A An1P skrev:
Tack ok då vet jag till nästa gång, är inte så duktig på teknik. Bra forum
Du behöver inte vara orolig det mesta fungerar tillräckligt bra för privatpersoner, sedan finns det mycket tyckande om olika fabrikat och även mera avancerade/bättre produkter men till en annan prisnivå och det krävs lite mera kunnande. De små mobila routrarna, t.ex. den du köpt har ju självklart begränsningar men det är ju bara att köra på så får du svar på om den fungerar för ditt behov.
 
  • Gilla
An1P
  • Laddar…
A AndersS skrev:
Du behöver inte vara orolig det mesta fungerar tillräckligt bra för privatpersoner, sedan finns det mycket tyckande om olika fabrikat och även mera avancerade/bättre produkter men till en annan prisnivå och det krävs lite mera kunnande. De små mobila routrarna, t.ex. den du köpt har ju självklart begränsningar men det är ju bara att köra på så får du svar på om den fungerar för ditt behov.
Jo jag börja misstänka det, jag skulle läst på lite mera innan, just nu känns det som jag får köpa en ny bättre.
Svårt o veta hur mkt den ska räcka till. När jag köpte den sa jag till mobil o datorn. Den kanske inte räcker till det
 
Vad är problemet då? Går det inte att koppla upp sig mot routern? Kommer du inte ut på nätet?
Om allt funkar, men inte dioderna lyser som du vill så är det väl inget att bry sig om?
 
A An1P skrev:
Aha, det blinkar 1gg/sek men då ska det fungera. Tack för snabbt svar
Nu är det jag igen, får det inte till det, ser så bra ut men funkar inte.
När jag stängt av dator o Mob mot d-link lyser alla lampor o är fast blå förutom mail ✉️ Som blinkar, tänker att det är inget o bry mig om.
När jag startar Mob o dator börjar wi-fi indikation o blinka för den är aktiv o används så det ser bra ut, men går in på tex. Mob o öppnar Aftonbladet så funkar det inte. Är det någon inställning som jag missat? Fungerade förut när jag svarade, eller är det så att en inte orkar med
 
Brevet betyder väl att du fått SMS till modemet. Om allt fungerar så är det väl inget att bry sig om, men vem vet…Det kanske står det Välkommen… eller något om tex ogiltigt sim-kort, data potten slut :oops:

Du får beskriva lite mer vad du gjort.
Har sim-kortet fungerat förut? Har du köpt nytt sim och modem samtidigt, ett komplett kit?
Har du hittat och angett rätt nätverksnamn och passord i telefonen?
Den blå lampan blinkar fint även vid misslyckade anslutningsförsök…men prylarna borde väl ge upp tillslut…

En svensk snabbguide för att komma igång kan vara bra att kika i…
https://eu.dlink.com/-/media/Consumer_Products/DWR/DWR 932/QIG/DWR_932_D1_QIG_v1_00_EU.pdf
 
A An1P skrev:
Nu är det jag igen, får det inte till det, ser så bra ut men funkar inte.
När jag stängt av dator o Mob mot d-link lyser alla lampor o är fast blå förutom mail ✉️ Som blinkar, tänker att det är inget o bry mig om.
När jag startar Mob o dator börjar wi-fi indikation o blinka för den är aktiv o används så det ser bra ut, men går in på tex. Mob o öppnar Aftonbladet så funkar det inte. Är det någon inställning som jag missat? Fungerade förut när jag svarade, eller är det så att en inte orkar med
Är du uppkopplad mot rätt wifi så du inte är ansluten till någon annan router?
 
Jag har varit med om på en D-Link mobil router att när operatören skickar SMS om något tex att potten snart är slut, så var jag tvungen att logga in på routern och läsa/kvittera SMS:et. Annars kom jag inte ut på Internet. Låter snarlikt det problem du har.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.