Har ett hus med puts på nikeplattor tror jag det heter.
Har gjort fasadrenovering i höstas med Sto nordic lotusan.
Killarna som gjorde renoveringen undrade om vi hade mycket möss inne för mellan fasaden och sockeln är det mycket håligheter.
Min fråga är om det skall vara öppet så man måste hitta en perforerad plåt och sätta dit för luftningens skull eller om jag bara kan ta puts och laga till det?
På vissa ställen ser det tätt och putsat ut och vissa ser man dom här nikeplattorna.
Håligheter mellan en fasad med puts och en sockel, potentiellt orsakade av djuraktivitet som nämns i inlägget.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Husfasad med håligheter mellan puts och sockel, risk för möss och behov av reparation syns.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Närbild på fasaden med synliga håligheter mellan sockeln och putsade nikeplattor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Håligheter mellan en fasad och sockel på ett hus, synliga nikeplattor och trasig puts.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hålighet mellan husfasad och sockel med synliga nikeplattor och spår av röta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Håligheter mellan fasaden och sockeln på ett hus, synliga skador och brist på puts.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Skadad fasad vid sockeln som visar håligheterna mellan puts på nikeplattor och underliggande material.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Skadad puts ovanför sockel med synliga håligheter och nikeplattor, spindelnät, tegelfärgat damm samlas nedanför.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
N
Hej.

Har svårt att tro att mössen hitta in där i väggen.
Träullsskivorna heter heraklit.
Och det borde ha putsas rakt in mot sockeln av firman som var där, såvida dom inte bara var där och målade.
Luftning har man väl längre upp på huset, inte vid sockeln.
Dock lite bökigt nu att putsa in runt huset när fasaden är nymålad.
 
Aha ok, då borde jag kunna lägga i lite fiber puts i dom stora hålen iaf utan att vara rädd att sabba nåt. Skall fixa sockeln själv nästa år så då kan jag ju gå över det lite bättre.
Men nån luftning någon annanstans kan jag inte se att vi har.
Är ju ett gammalt hus med plankväggar. Hoppas inte det blir för tätt nu när det blivit ny puts.
 
N
Man har väl ibland luftning uppe vid takfoten eller i taket, men är inte alltid så.
Nere vid sockeln kan jag aldrig minnas mig sett någon luftning.
När du lappar senare med puts, kladda inte upp på fasaden, eller så lite som möjligt.
Även fast du målar med samma vita kan det synas, dock inte säkert.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.