Hej en fönsterfirma byte fönster hus oss och nu efter Montering så går det inte och vända runt fönster för dom slår i som ni ser på bilder det gör så på 6 fönster
Min fråga är vad ska jag göra är det okej fönsterfirma säger att det är ingen som påverkar och att man få göra rent dom ute från och att jag skulle få tillbaka 5000kr för det skulle ta tid om dom skulle byte dom och att det skulle kosta dom mycket och dom inser att det är värd och byte för det.
Vad hade ni gjort? Öppet fönster som slår i takfot, olämplig installation vid röd husvägg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ett öppet fönster som slår i husfasaden, vilket hindrar full rotation, med röd vägg i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Mvh ezel
 
  • Nytt husfönster som inte kan öppnas helt och slår i fasaden, vilket illustrerar kundens problem.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Fönster som inte kan öppnas helt och slår i fasaden på rödmålat hus med vita karmar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ja det var ju inte optimalt. Man kan tycka att firman borde upptäckt öppningsproblemet när första fönstret var på plats.
När du köper en montering av ex. fönster av en firma så ska detta skötas på ett fackmannamässigt sätt.
Du ska kunna förvänta dig att det blir gjort på rätt sätt.
Problem som kan uppstå under arbetets gång ska framföras till dig som beställare.

Hur värdera du själv felet? Kan du leva med detta? Om ja, så försök maximera prisavdraget på arbetet.
 
  • Gilla
Mahmoud 95
  • Laddar…
Hej tack för svaret ja för mig är det ingen problem men jag tänker hur blir det när vi ska sälja huset för vi skulle göra det snart kommer nya ägare kunna leva med det bara det jag tänker på mast annars för mig kan jag leva med
 
Eftersom det är ett enplanshus så är det enkelt att putsa fönsterna från utsidan så problemet är som jag ser det, mindre allvarligt.
Har du själv valt fönstertypen?

Som sagt, försök att få så mycket avdrag från monteringskostnaden.
 
  • Gilla
Mahmoud 95
  • Laddar…
Ja precis. ja det jag för säljer som va hus mig han sa att dom är bäst och skulle passa jätte fint hus oss dom va även hus mig två gånger innan dom beställde och dom sa att det skulle passa bra
 
Har ni själva valt fönstermodellen eller har ni bara beställt "fönster"?
Ni borde isåfall ha valt inåtgående, "Dreh-kipp eller traditionella fönster.
Men om ni bara beställt "fönster" borde de ha talat om vilka modeller som funkar ihop med ert tak.

Fast ja, det går ju absolut att putsa dem från utsidan. Det gör jag på alla fönster på bottenvåningen fast jag kan vända dem.
 
  • Gilla
Mahmoud 95
  • Laddar…
OK, så fönsterfirman har varit ute hos dig två gånger och då sagt att fönstertypen skulle passa bra till huset?
Rent krasst skulle man då kunna begära att de åtgärdar/byter fönster som går att öppna på korrekt sätt.
Dåligt av firman att göra detta montage utan att notera öppningsproblemet och sedan inte informera dig om den uppkomna situationen.
 
  • Gilla
Mahmoud 95
  • Laddar…
Hej tack för svaret. Säljer sa till mig att dom skulle va bra och att vi skulle släppa stå ute och göra rent utan bara vrida på dom då fråga jag om han är säkert på att dom passar han sa att dom skickar ut nån som kan alltid och kolla innan dom beställer en kille va hus oss han gick runt och mätte och sen fick jag svar från säljer att dom har beställd fönster. Har inget emot att pusta utifrån men det känns inte bra och sen säger dom blir avdrag på 5000kr för sånt fel som dom borde vetat när dom byter så mycket fönster jag tycker att dom borde ha mer koll
 
Som sagt, det är mycket dåligt av firman att inte uppmärksamma detta problem, särskilt då dom har det som ett säljargument och har haft folk ute för måttagning.

Du har inte fått vad som är beställt och avtalat och skulle kunna begära att de fixar till nya fönster.

Sedan kan man ju själv värdera strulet med att byta fönster en gång till.
 
E etompau skrev:
Som sagt, det är mycket dåligt av firman att inte uppmärksamma detta problem, särskilt då dom har det som ett säljargument och har haft folk ute för måttagning.

Du har inte fått vad som är beställt och avtalat och skulle kunna begära att de fixar till nya fönster.

Sedan kan man ju själv värdera strulet med att byta fönster en gång till.
Ja exakt ska ringa dom imorgon och säga att jag vill ha bättre avdrag eller så få som byta till andra fönster
Tack för hjälp
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.