Hej!

Vi funderar på att köpa ett hus, och i besiktningsprotokoll och även på visning framkom en kraftig doft av kattpiss på terassen. Det verkar som att katter suttit där i flera år och gjort sina behov utan att den nuvarande ägaren gjort något åt detta.

Min fråga: Går detta att åtgärda genom att tex ta bort terassen och gräva ut marken under med någon meter och fylla på med ny jord sen grus eller liknande, samt byta golv/måla om i närliggande rum? Kattpiss i själva huset har jag förstått kan vara en ordentlig huvudvärk, men på visningen verkade doften komma just från detta utrymme.

Vågar man köpa detta hus, eller är kattpiss som pesten vart det än finns? Kan det sätta sig i själva huset, trots att det inte är där katterna gjort sina behov?
 
Staffans2000
Inga problem. Lukten försvinner av sig själv med tiden.

Staffans
 
  • Gilla
Claes Sörmland
  • Laddar…
Tja visst jobb kan det absolut bli
 
Staffans2000
Bananskalare Bananskalare skrev:
Tja visst jobb kan det absolut bli
Tiden och mikroorganismerna i samarbete fixar biffen. Organiskt material varar inte för evigt.

Staffans
 
  • Gilla
Dowser4711
  • Laddar…
De större problemet kan ju vara att katterna som har sin toalett där fortfarande lever och har verkligen sin toalett där, så då hjälper inte en sanering annat än tillfälligt.
Annars ser jag inte det som problem utomhus
 
Se bara till att katterna i fortsättningen byter toalett, så försvinner stanken inom snar framtid.
 
  • Gilla
14589111 och 1 till
  • Laddar…
Våran katt tyckte det var en perfekt toalett under altanen.
Luktade kattskit och piss tills jag tog tag i det och byggde igen hålet under trappan så han inte tog sig in. Det tog inte alls lång tid innan det slutade lukta.
 
K
Det bör försvinna . Det viktigaste här är att se till att katterna håller sig borta. Så börja med att få katterna att försvinna så ordnar det sig med tiden
 
Grannarnas katter hade maktkamp med mina katter och smet in på altanen för att revirmarkera. En stor hankatt sprayade urin på väggarna och dörren. Jag har brädor på altangolvet så kisset rann ner emellan ner på underliggande betong. Det luktade mycket kiss ett tag men nu är lukten helt borta.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.