GAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH!
Med lättade restriktioner så ska vi nu tillbaka till kontoret, då företaget vill vara modernt så har vi nu fått en Work from home policy, det var det mest urvattnade förslag jag någonsin sett, vill man inte ha en sån policy så låt bli istället...
 
  • Ledsen
  • Gilla
fremax och 3 till
  • Laddar…
richardtenggren richardtenggren skrev:
Ett tecken att ta helg? ;)

Jag kör en del möten på mobilen med AirPods och 4G, funkar bra, men beror ju på typ av möte, om man ska presentera osv. :)

Tog ett teamsmöte på väg till brädgården idag :)
Nyckfullt batteri i laptopen så till åhörarnas stora glädje sattes nytt spm-rekord (slides per minute) .
 
  • Gilla
richardtenggren
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Nyckfullt batteri i laptopen så till åhörarnas stora glädje sattes nytt spm-rekord (slides per minute) .
Hur många milliBrzeski höll du?
(För den oinvigde: Jan Brzeski var föreläsare på KTH och höll ett sånt enormt tempo på sina slides (på den tiden var det iofs OH), att studenterna myntade en ny enhet för OH/minut; Brzeski.
Och föreläsare rekommenderades dessutom att inte hålla ett högre tempo än 15 milliBrzeski - då förstår man hur snabb Jan Brzeski var!) :rofl:
 
  • Haha
Dan_Johansson och 1 till
  • Laddar…
GAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH!

Jag är så jävla trött på att vara det förnuftiga ansvarstagande storasyskonet. :mad::poop:
 
  • Gilla
  • Älska
  • Arg
fremax och 6 till
  • Laddar…
Gaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhh
Kom ihåg att alltid smörja glidbultarna på bromsoket när du byter bromsar.
Annars finns det en risk att det blir vääääääldigt varmt…
Det rök fint när vi stannade, hade vibrerat ganska friskt innan.
Skönt med bärgning och hyrbil i försäkringen.
Silverfärgad bil bärgas upp på en bärgningsbil framför en lada.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Wow
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
A
altaxis altaxis skrev:
Gaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhh
Kom ihåg att alltid smörja glidbultarna på bromsoket när du byter bromsar.
Annars finns det en risk att det blir vääääääldigt varmt…
Det rök fint när vi stannade, hade vibrerat ganska friskt innan.
Skönt med bärgning och hyrbil i försäkringen.
[bild]
Och en sak till...
Om det blir så där varmt..
Då MÅSTE man kolla över hjullagret..
Allt fett mm i lagret går illa och även tätningarna kan gå åt......
 
  • Gilla
Dan_Johansson och 1 till
  • Laddar…
Maskintok skrev:
Och en sak till...
Om det blir så där varmt..
Då MÅSTE man kolla över hjullagret..
Allt fett mm i lagret går illa och även tätningarna kan gå åt......
Tack för tipset. jag ska prata med verkstaden imorgon. Känns som att det blir dyrt detta…
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
A
altaxis altaxis skrev:
Tack för tipset. jag ska prata med verkstaden imorgon. Känns som att det blir dyrt detta…
Det bör det inte bli..
ett rent rutin jobb..
Och lite krångel..
Men jag håller tummarna..
(y)
 
Maskintok skrev:
Det bör det inte bli..
ett rent rutin jobb..
Och lite krångel..
Men jag håller tummarna..
(y)
Den står på märkesverkstad så bara det gör det dyrt…
Räknar med att behöva byta bromsarna fram eftersom skivorna nog är skeva av värmen. Det har vibrerat vid inbromsning tidigare så de var nog redan lite skeva.
Ska det till hjullager så blir det så klart ännu lite tråkigare.
Men vi hoppas på det bästa.
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
A
altaxis altaxis skrev:
Den står på märkesverkstad så bara det gör det dyrt…
Räknar med att behöva byta bromsarna fram eftersom skivorna nog är skeva av värmen. Det har vibrerat vid inbromsning tidigare så de var nog redan lite skeva.
Ska det till hjullager så blir det så klart ännu lite tråkigare.
Men vi hoppas på det bästa.
Går ju alltid att ta emot offert..
Och sedan höra med annan och beställa delarna själv.. För det finns ju pengar att spara
 
Maskintok skrev:
Går ju alltid att ta emot offert..
Och sedan höra med annan och beställa delarna själv.. För det finns ju pengar att spara
Så är det. Har dock verkligen inte tid att lösa det själv närmaste halvåret och bilen står 7 mil hemifrån.
Skulle i och för sig kunna kolla med icke märkesverkstad i samma stad men vi får se vad första säger. Tar fortfarande en massa tid att begära offerter från olika ställen. Jag har högsäsong i mitt företag nu och får nog helt enkelt lämna bort en hög pengar till nån som får lösa problemet…
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
A
altaxis altaxis skrev:
Så är det. Har dock verkligen inte tid att lösa det själv närmaste halvåret och bilen står 7 mil hemifrån.
Skulle i och för sig kunna kolla med icke märkesverkstad i samma stad men vi får se vad första säger. Tar fortfarande en massa tid att begära offerter från olika ställen. Jag har högsäsong i mitt företag nu och får nog helt enkelt lämna bort en hög pengar till nån som får lösa problemet…
absolut, det är helt klart så.
Men av erfarenhet som bilmekaniker så kan jag säga att de flesta är lika glada om grejerna bara kommer till dörren och slipper leta själva.. Sedan är det den skara som ska tjäna extra på andras elände.... De vill ha allt själv..
 
  • Gilla
RN86
  • Laddar…
Maskintok skrev:
absolut, det är helt klart så.
Men av erfarenhet som bilmekaniker så kan jag säga att de flesta är lika glada om grejerna bara kommer till dörren och slipper leta själva.. Sedan är det den skara som ska tjäna extra på andras elände.... De vill ha allt själv..
GAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHH
Kostnadskalkyl för bilreparationer med färgkodade statusindikatorer för olika rekommenderade arbeten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

så här kul tyckte märkesverkstaden att vi skulle ha. Det tyckte inte jag.
Vi bedömde att det akuta var att byta bromsarna och det går på ca 3200 plus eget arbete som min fantastiska far och bror gör åt mig då jag är iväg.
Hjullagret ville verkstan byta för att en hjulbult är bytt mot en klenare variant. Drivaxeldamasken klarar sig ett litet tag till.
 
  • Wow
  • Ledsen
john.h och 5 till
  • Laddar…
A
altaxis altaxis skrev:
GAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHH
[bild]
så här kul tyckte märkesverkstaden att vi skulle ha. Det tyckte inte jag.
Vi bedömde att det akuta var att byta bromsarna och det går på ca 3200 plus eget arbete som min fantastiska far och bror gör åt mig då jag är iväg.
Hjullagret ville verkstan byta för att en hjulbult är bytt mot en klenare variant. Drivaxeldamasken klarar sig ett litet tag till.
Va i tusan är detta för gamar..
jösses vilka summor..
7000 kr för att byta ett hjullager..
Bytte 1 idag.. För 500 kr.. exkl lager det hade kunden med sig..
De där är ju inte riktigt kloka..

byte av damask... Det är ju nästan färdigt när man ändå ska byta hjullager...
...
 
  • Gilla
Dan_Johansson och 2 till
  • Laddar…
Spottarna vid ytterdörren har slutat lysa och efter lite felsökning så har nog trafon slutat funka. GAAAAAAHHHHHH!!! Inträffar när man inser att trafon till 12v spottarna vid ytterdörren är inbyggd i fodret på utsidan, oåtkomlig från spottarnas monteringshål. Dessutom har ett skärmtak tillkommit på senare år så att man inte kan lossa fodret utan att montera ner skärmtaket.
Nästa GAAAAAAHHHHHH!!! inträffar när man inser att man själv är designern av hela lösningen...
 
  • Gilla
  • Haha
Niclas Gustafsson och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.