Hej,

Jag har både haft Tibber och Greenely och gillar tankesättet med att betala vad det kostar under dygnet med elen så att man kan använda ström smart, samt kanske sparat någon krona när jag ex laddar bil under billigare timmar.

Dock kommer nu frågan när jag skaffar solceller om det är bättre att byta elbolag då jag får spot + extra ören per kWh när de inte är så mycket dyrare att köpa in än Tibber eller Greenely.

Vad säger ni alla?

Vet inte om denna tråd skulle vara i solcelleforumet eller el?

Mvh
MO
 
Jag tror kanske att den passar bättre i elforumet och flyttar den dit.
 
  • Gilla
DjKool
  • Laddar…
Hej, jag har gjort det omvända valet. Bytt från traditionella elleverantören med rörligt elpris, till just Greenely med timpris. Vi har solceller sedan ett drygt år tillbaka. Timpris fungerar ju åt båda hållen, som vi hade det tidigare var det månadens spotpris som avgjorde vilket pris man fick på såld el, nu är det timme för timme. Samt att jag bytte till Greenely när de erbjöd samma upplägg med spotpris + extraöre. Att nyttja timpris är i alla fall för mig utan tvekan med fördelaktigt än rörligt. Vi har också elbilar och att nyttja timpris och ladda på natten kompenserar utan tvekan eventuellt påslag på spotpris.

Som det är för mig (i söder, elområde 4) så är timpris utan tvekan mer fördelaktigt än rörligt. Ska du göra en förändring så be Greenely/Tibber om motsvarande deal, som standard har de väl spotpris + 5 öre, det var precis kampanj på spotpris +15 öre (Greenely). Är de duktiga säljare ger dem så klart dig samma deal..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.