Hej! Har googlat som en galning men kommer inte någonstans. Hoppas på hjälp från detta kompetenta forum :)

Jag har en bänkdiskmaskin kopplad till min köksblandare; uttaget sitter på baksidan av blandaren. Nu ska jag flytta, men jag har förlagt "proppen" (pluggen?) som satt för uttaget på köksblandaren innan diskmaskinen var ikopplad där. Kan någon svara på vad denna del kan tänkas heta? Behöver försöka få tag på en ny jag kan placera där innan jag flyttar, men vet inte alls vad det är för något jag behöver köpa eller hur jag googlar fram till detta.

Stort tack på förhand!
 
Vad är det för blandare, lite bilder skulle hjälpa :)
 
  • Gilla
oobum
  • Laddar…
Jättetack för förslag! Ska till min gamla lägenhet imorgon och kolla vad det är för märke på blandaren. Tycker normalt sett att jag är en fena på att googla, men det är så svårt när man inte helt vet vad det är man letar efter.
 
  • Gilla
ådal
  • Laddar…
Skicka upp bilder på blandaren/anslutningen så ska vi nog kunna klura ut det där snabbt!
 
Nu har jag varit på plats och fotat. Det är en FM Mattsson, Uttaget (och gängorna) på baksidan går liksom inåt. Jättedåligt förklarat, men det känns som att jag behöver ett lock med gängor som man kan skruva in i blandaren, istället för att skruva på.
Kökets blandare av märket FM Mattsson monterad på diskbänk, med synliga bakre gängor och en svart vred på kakelväggen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Bakre delen av en FM Mattsson-blandare med inåtgående gängor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Johhhan
En sån här plugg passar liknande blandare i FMM:s 9000-serie, som den här ser ut att tillhöra.
FMM plugg M10x1 med O-ring för blandare i 9000-serien.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
ådal
  • Laddar…
Toppen! Supertack! Någon som vet hur man fäster den? Blir det med polygrip/tång eller kan det finnas någon skåra på baksidan som gör att man kan använda en skruvmejsel?
 
  • Gilla
ådal
  • Laddar…
En insexnyckel behöver du, tror det är en 10mm!
Illustration av en diskmaskinsvinkel och dess komponenter med instruktioner för montering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Johhhan
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.