Hej!

har nyligen flyttat till en lägenhet där jag önskar bygga en skjutdörrsgarderob i hallen. Problemet är att det är ett klinkergolv som övergår till parkett och jag undrar hur om man kan göra det? Just nu finns en liten tröskel där som jag antar att man för ta bort för att kunna sätta dit en golvskena för skjutdörrarna?

Tacksam för svar!
 
  • Övergång mellan klinkergolv och parkettgolv med en trätröskel och ett skoarrangemang vid kanten.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ja den där går bra att ta bort. Det viktiga är att golven är i samma nivå, någorlunda iaf.
 
En annan fråga är kan man sätta fast golvskenor på klinkersgolv utan att förstöra det?
 
Hej. Våra garderobsdörrsskenor sitter fast med dubbelhäftande tejp. Trycket är ju bara uppifrån Svårt att skruva snyggt, men det beror väl på vad man har för skena också.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
BirgitS
A Appeman skrev:
Våra garderobsdörrsskenor sitter fast med dubbelhäftande tejp.
Samma här, både på klinkern och parketten (olika ställen dock).

L Lavayui skrev:
Just nu finns en liten tröskel där som jag antar att man för ta bort för att kunna sätta dit en golvskena för skjutdörrarna?
Övergångslister sitter också ofta med dubbelhäftande tejp.
 
Eller så köper du en garderob, tex PAX från Ikea, som kan utrustas med skjutdörrar.
Den har då en sockel i botten som kan specialanpassas mot underlaget. Då slipper du ta bort övergångslisten och du slipper problem med ev. nivåskillnader på de olika golven.
 
A Appeman skrev:
Hej. Våra garderobsdörrsskenor sitter fast med dubbelhäftande tejp. Trycket är ju bara uppifrån Svårt att skruva snyggt, men det beror väl på vad man har för skena också.
A Appeman skrev:
Hej. Våra garderobsdörrsskenor sitter fast med dubbelhäftande tejp. Trycket är ju bara uppifrån Svårt att skruva snyggt, men det beror väl på vad man har för skena också.
BirgitS BirgitS skrev:
Samma här, både på klinkern och parketten (olika ställen dock).


Övergångslister sitter också ofta med dubbelhäftande tejp.

Vad är det för dubbelhäftande tejp man använder?
 
G Gabbe1 skrev:
Eller så köper du en garderob, tex PAX från Ikea, som kan utrustas med skjutdörrar.
Den har då en sockel i botten som kan specialanpassas mot underlaget. Då slipper du ta bort övergångslisten och du slipper problem med ev. nivåskillnader på de olika golven.
tack för förslaget. Också tänkt på det men tycker att det är lite snyggare med skjutdörrar utan garderob. Får se hur vi gör.
 
BirgitS
L Lavayui skrev:
Vad är det för dubbelhäftande tejp man använder?
Köper man Elfas golvskenor så kan man få dem med tejpen monterad.
 
  • Gilla
Lavayui
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.