Staffans2000
raveper raveper skrev:
Baxade ut ett 1,5 ton senast. Spett kofot två palldragare och ett hål i väggen senare var det ute ur rummet det stod i.
Snopet att det bara innehöll några gamla nycklar när jag listat ut koden.
Nu blev jag mer än lovligt nyfiken. Hur listade du ut en kassaskåpskod. Med stetoskop?:D

Staffans
 
raveper raveper skrev:
Baxade ut ett 1,5 ton senast. Spett kofot två palldragare och ett hål i väggen senare var det ute ur rummet det stod i.
Snopet att det bara innehöll några gamla nycklar när jag listat ut koden.
Minns ett inbrott på fabriken där min far var chef under tidigt 90-tal.
De hade tagit sig in genom hans skrivbords-fönster. Flyttat undan datorn som var nyinköpt för 30.000.
Därefter hade de hittat ett kassaskåp i storlek med TS som var kvar från tiden då lönen betalades ut kontant.
De släpade ut det ur rummet till ett omklädningsrum för att ha lite arbetsutrymme med mindre insyn. De tog med sig två trösklar på vägen.
Sedan var de ut och hämtade en skärbrännare från verkstaden.
Efter mycket om och men hade de lyckats skära ut ett riktigt prydligt hål i låsmekanismen. De var helt klart erfarna och tämligen skickliga i det gebitet.
När de nu till sist fått upp kassaskåpet kunde de äntligen se vad det innehöll!

Bokföringen och ett bulkpack Treo.

Treon var borta, jag tror de behövde den...
 
  • Haha
  • Gilla
gaia och 3 till
  • Laddar…
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Nu blev jag mer än lovligt nyfiken. Hur listade du ut en kassaskåpskod. Med stetoskop?:D

Staffans
Koden var någon gammal anställds födelsenummer i fel ordning.
Kul var att man kunde öppna och se låsmekanismen och säkerhetsglasbiten som låser om den borras sönder.
 
  • Gilla
LasseR och 2 till
  • Laddar…
Hand håller ett måttband mot en vit garageport för att mäta portens tjocklek.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Mekanism för nödutgångsdörr med varningslapp och säkerhetsbommar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Rosenarens gammalt kombinationslås av modell CNAB-6 på en säkerhetsdörr med varningstext om att inte smörja låset.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
yonna
  • Laddar…
Det finns väl mått exakt var man ska borra för att kunna öppna skåpet utan att ha sönder glaset och då låsa det.
Det är "topphemliga" uppgifter :)
 
Om du vill bli av med det och det är fullt fungerande och du har nycklar etc är det väl som så ofta smidigast att lägga ut en annons på blocket och skriva att bortforsling skall ske med riktiga flyttgubbar för att inte riskera att skiten tappas i ditt parkettgolv.

Fattar inte varför man skall stå med skärbrännare och skit när det är så lätt att låta någon annan hantera problemet.

Nog för att det suger med blocket-"tjena bruschan"-folk som skall pruta, men för att bli av med otympliga grejer är det ändå ett bra alternativ tycker jag. Bara att vara tydlig i annonsen med vad som gäller.
 
tensiden tensiden skrev:
Om du vill bli av med det och det är fullt fungerande och du har nycklar etc är det väl som så ofta smidigast att lägga ut en annons på blocket och skriva att bortforsling skall ske med riktiga flyttgubbar för att inte riskera att skiten tappas i ditt parkettgolv.

Fattar inte varför man skall stå med skärbrännare och skit när det är så lätt att låta någon annan hantera problemet.

Nog för att det suger med blocket-"tjena bruschan"-folk som skall pruta, men för att bli av med otympliga grejer är det ändå ett bra alternativ tycker jag. Bara att vara tydlig i annonsen med vad som gäller.
Problemet var väl att det inte gick att få ut genom dörren? Vad hjälper det då med flyttgubbar?
 
raveper raveper skrev:
Problemet var väl att det inte gick att få ut genom dörren? Vad hjälper det då med flyttgubbar?
I min mening var den informationen inte helt tillförlitlig.
 
  • Gilla
Jool
  • Laddar…
C cpalm skrev:
Tyvärr är få äldre skåp godkända för vapenförvaring :(
Du kanske får plats med ett godkänt skåp inuti? ;):rofl:
 
  • Gilla
  • Haha
gaia och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.