Hej,

har lite prickar i min silikonfog i duschen, egentligen inget som stör mig men tänker mest om det är farligt. Funderar därför på om det är värt att byta fogen, har provat att skrubba bort med alla möjliga medel - klorin, citron och mögelbort. Prickarna går ändå bort, är som de sitter i fogen och inte ytligt. Vet att fogen bytades för typ två år sen, kommer mögel tillbaka så snabbt?
 
  • Silikonfog i duschhörn med svarta prickar av mögel eller smuts mellan kakel och klinkergolv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Silikonfog med mögelfläckar i en duschhörna intill kakel och duschkabin.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Silikonfog med svarta prickar indikerande mögeltillväxt mellan kaklade väggar i dusch.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Förmodligen billig silicon. Skär bort och byt till någon bättre mögel behandlad.
 
raveper raveper skrev:
Förmodligen billig silicon. Skär bort och byt till någon bättre mögel behandlad.
Hur vet man om det är billig eller dyr silicon i den silicone man köper? :thinking:
 
Läser på förpackningen googlar på nätet efter bästa produkten
 
BirgitS
useless useless skrev:
Hur vet man om det är billig eller dyr silicon i den silicone man köper? :thinking:
Den silikon som ska användas i badrum kallas ofta för sanitetssilikon.
 
Jo, jag vet. Jag ville mest göra läsarna uppmärksamma på skillnaden mellan silicon och silicone.
 
  • Gilla
JanneJanne123
  • Laddar…
JanneJanne123
Ja, det är många där ute som lever i villfarelsen att kiseldalen i det stora landet i väster har något med mjukfog och plastikkirurgi att göra.
 
Staffans2000
useless useless skrev:
Hur vet man om det är billig eller dyr silicon i den silicone man köper? :thinking:
Priset:D.

För övrigt föreslår jag att TS gör ingenting, för min erfarenhet är att inget Silicon är mögelfritt. Möjligen mer eller mer mögelfullt.

Staffans
 
Silicon är ett grundämne. Det borde väl vara fritt från mögel och andra ämnen?
 
Staffans2000
useless useless skrev:
Silicon är ett grundämne. Det borde väl vara fritt från mögel och andra ämnen?
:D. Så går det när man skriver innan man tänker.

Staffans
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.