Håller på att slipa mitt betong golv infarter innan jag ska rolla på Hagmans epoxi.
Har lite svårt att avgöra hur det bör se ut när jag slipat klart.
Hyrde en barracud hos cramo och en handhållen flex att köra lite utmed väggarna så man kom åt hörnen ordentligt.
Jag tycker den stora maskinen gör rätt grova drag och repar en del men det kan vara normalt, den handhållna maskinen gör en finare yta men då den har ett helt annat varv så blir det ju så.

Lite bilder hur det ser ut nu. Ser det normalt ut? Ska man polera mer/mindre?

Mvh
 
  • Slipat betonggolv med synliga slipspår nära vägg där förarbete för epoxibeläggning pågår.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ett nyligen slipat betonggolv med synliga slipmärken och grova drag nära en vägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Slipat betonggolv med synliga slipspår och en enhetlig grå yta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
H Henric H skrev:
Håller på att slipa mitt betong golv infarter innan jag ska rolla på Hagmans epoxi.
Har lite svårt att avgöra hur det bör se ut när jag slipat klart.
Hyrde en barracud hos cramo och en handhållen flex att köra lite utmed väggarna så man kom åt hörnen ordentligt.
Jag tycker den stora maskinen gör rätt grova drag och repar en del men det kan vara normalt, den handhållna maskinen gör en finare yta men då den har ett helt annat varv så blir det ju så.

Lite bilder hur det ser ut nu. Ser det normalt ut? Ska man polera mer/mindre?

Mvh
Vad slipar du med för backar?
 
X xLnT skrev:
Vad slipar du med för backar?
Hmm bra fråga, jag bara kör med det jag fick från cramo. Ska kika om det står nått på skivan.

Mvh
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.