Jag och min fru har själva ritat upp vårt kök i 3-d, så gick vi till en ballingslöv köks återförsäljare för att få pris. De lämnar bara ut pris på vad köket kostar om vi betalar 500kr.
Här handlar det inte om att de skall rita upp ett köket åt oss utan bara lämna en offert och detta vill de ha 500Kr för.

Jag ringde till ballingslöv och de tyckte att det var i det billigaste laget, de sa att deras återförsäljare har rätt att sätta vilket pris de vill på sina offerter. Hon jag pratade med på ballingslöv ville inte heller lämna ut sitt namn vilket jag tycker var mycket dåligt.

Detta måste ju vara helt sjukt.

//Villa Lillebo
 
Företag som beter sig som du skriver kommer att gräva sin egna grav allt eftersom generationerna skiftar. Det gäller att hänga med när det gäller snabb- och smidighet, ny teknik och allra, allra främst: hög kundvänlighet.

Att "vägra" lämna ut sitt namn när man är i tjänst ju bara pinsamt och i högsta grad förargelseväckande! Jag trodde inte sådant existerade i en bransch som ändå måste vara så kundmottagande... Herregud.
 
skaffa en prislista och räkna själv skåp för skåp .... hoppas du kan få prislistan gratis ;)
gaia
 
Kan man få prislistor från Ballingslöv? Min erfarenet av dom är att dom är just så där jättehemliga.

/fredrik
 
De vägrar även att lämna ut prislista.

Antingen så betalar man 500kr för att få ett pris eller så för man titta på något annat kök.

Jag förstår inte varför deras prislista skall vara hemlig. Finns det inte någon lag som säger att man kan fråga om pris på en vara utan att bli debiterad.

Hur skulle det vara om alla företag gjorde som ballingslövs.
 
Villebo skrev:
Hur skulle det vara om alla företag gjorde som ballingslövs.
Det skulle vara dyrt för konsumenterna, men dom skulle slippa räkna åt en massa priskollare..........

Tycker personligen dock att det är grisigt att ta betalt för en sådan tjänst, så tillvida att det rör sig om en enkel första-offert.

att dom inte har prislistor tror jag beror på att dom är billiga på vissa delar och dyrare på andra, och då vill dom inte att folk plockar russinen ur kakan.
 
Snailman
Ska man gå efter vad man skriver i denna tråd, så kanske de är hemliga för att säljaren ska ha lite friare händer att tala osanning om vilka rabatter man fått.

man kan ju få bortåt halva priset genom husförsäljarna, så de har ju marginal att ta av.

http://www.byggahus.se/forum/koek/11110-ballingsloev.html
 
Någon i branchen som vet vad de har för marginal på sina kök.
 
Snailman
Jag har från ett husföretag sett 40% rabatt på ballingslövs priser.

I det här fallet ingick inget kök alls, så 40% rabatt på hela köket alltså...
 
Vi betalade 65% av priset på alla tillval vi gjorde. D.v.s. vi fick 35% rakt av. Kan inte tänka mig annat än att hustillverkaren också fick en viss andel, så 40% rabatt är nog inte i överkant.
 
63 000 via husleverantör och 70 000 hos lokal firma som f.ö. inte tog betalt för att lämna offert. Ikea för 23 000 blev det.
 
Ett hett tips är väl att kolla kök hos någon annan leverantör. Både Ikea och Kvik har exempelvis ritprogram som man laddar ner till datorn och som också ger en komplett inköpslista (givetvis med pris) när du är klar. Vi valde av olika anledningar Kvik, och hade inga problem med programmet.

mvh Manor
 
Det finns ju köksfirmor som förstått det där med service och mäter, ritar upp och talar om priset utan att man behöver betala ett öre! Gå till en sån istället!

/Maria
 
Vi tog in uppåt ca 10st offerter från firmor kring Gävle/Sandviken, inklusive Ballingslöv.
Inte en enda snackade om ersättning för att rita upp köket!
En van användare av ett ritprogram ritar väl dom bökigaste köken på en halvtimme och programmet spottar ur sig stycklista och priser - hutlöst överhuvudtaget med ersättning för en offert - men 500 spänn??? Det ger ju 1000kr/tim, eller mer!!
 
Snailman skrev:
Jag har från ett husföretag sett 40% rabatt på ballingslövs priser.

I det här fallet ingick inget kök alls, så 40% rabatt på hela köket alltså...
Om nu inte Ballingslöv publicerar några priser så är ju 40% bara en siffra tagen ur luften.

Det är 40% på vadå?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.