De vackraste husen byggdes under den här tiden.
Lagom balans mellan stramhet, utsmyckning och propositioner.
Synd på den förvanskade interiören bara.
 
  • Gilla
Peter787
  • Laddar…
Sjukt fint hus men betalar folk dessa priser för Helsingborg?
 
Det är nog inget orimligt pris i Helsingborg. Det har sålts 10-15 hus över 10 milj i sommar, varav två kring 25 milj. Finns förhållandevis många stora gamla villor på fina lägen med utsikt över sundet.

Huset är jättefint, men något av det första jag skulle göra är att plocka ner de osmakligt stora siffrorna på fasaden.
 
  • Gilla
-RB- och 12 till
  • Laddar…
F fredrik.johansson skrev:
Det är nog inget orimligt pris i Helsingborg. Det har sålts 10-15 hus över 10 milj i sommar, varav två kring 25 milj. Finns förhållandevis många stora gamla villor på fina lägen med utsikt över sundet.
Galet, trodde det bara var galna stockholmare som betalade dessa priser för ett hus. :surprised:
 
  • Gilla
Maria T
  • Laddar…
J
V Vindens skrev:
Galet, trodde det bara var galna stockholmare som betalade dessa priser för ett hus. :surprised:
Finns dyrare områden i Helsingborg än så, men också billigare. Rätt stor spridning i priser, men varit stora prisuppgångar på de "billigare" under kort tid. Sett exempel på hus som gått upp 30% på under ett år.
 
J Jonobe skrev:
Finns dyrare områden i Helsingborg än så, men också billigare. Rätt stor spridning i priser, men varit stora prisuppgångar på de "billigare" under kort tid. Sett exempel på hus som gått upp 30% på under ett år.
J Jonobe skrev:
Finns dyrare områden i Helsingborg än så, men också billigare. Rätt stor spridning i priser, men varit stora prisuppgångar på de "billigare" under kort tid. Sett exempel på hus som gått upp 30% på under ett år.
Priserna har rusat överallt men att det var sådana priser i Sveriges enligt SCB 8e största tätort hade jag inte koll på.
Antagligen är det mycket för”läget” också. Jag menar i Stockholm som ett exempel finns det inte många villor mitt inne i stan.
 
P
Huddingebo Huddingebo skrev:
De vackraste husen byggdes under den här tiden.
Lagom balans mellan stramhet, utsmyckning och propositioner.
Synd på den förvanskade interiören bara.
Skulle inte förvara Vino Tinto i den "vinkällaren"
 
  • Gilla
Keki
  • Laddar…
P Peter787 skrev:
Skulle inte förvara Vino Tinto i den "vinkällaren"
Surt sa räven..
 
P
P Primusemma skrev:
Surt sa räven..
Jag är nog mer vinälskare än rönnbärsälskare.
Vin ska förvaras mörkt och i en jämn temperatur.
 
P Peter787 skrev:
Jag är nog mer vinälskare än rönnbärsälskare.
Vin ska förvaras mörkt.
Absolut. Och vid rätt temperatur och med korrekt tid
 
S
F fredrik.johansson skrev:
Huset är jättefint, men något av det första jag skulle göra är att plocka ner de osmakligt stora siffrorna på fasaden.
Yes, men det kunde ju ha varit värre:
”A R T O N” eller
A
R
T
O
N
 
  • Gilla
MetteKson och 3 till
  • Laddar…
P
S Syltnäsan skrev:
Yes, men det kunde ju ha varit värre:
”A R T O N” eller
A
R
T
O
N
Eller ADERTON...:surprised:
 
  • Haha
Hullefar
  • Laddar…
S
P Peter787 skrev:
Eller ADERTON...:surprised:
”Tidstypiskt”
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.