Hej har köpt en köksblandare som inte har diskmaskinavstäning men hittade ikeas diskmaskinavstäning elektronisk och tänkte om det finns manuell diskmaskinavstäning som man vrider? Behöver man då ha T-Rör och sedan bara koppla på i kalla vattnet?
 
Ikeas Knycklan är en t-koppling.
Du ersätter en bit av vattenledningen med denna och får en anslutning där diskmaskinen ansluts.

/Höghus

Installation av Ikeas Knycklan t-koppling för diskmaskinsanslutning under köksbänk med synliga rör och sladdar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Krilleman
Johhhan
Oras har annars en manuell diskmaskinsavstängning, RSK 8323000, som har 10mm kopparrör för anslutning till tappvatten.
 
Krilleman
Johhhan Johhhan skrev:
Oras har annars en manuell diskmaskinsavstängning, RSK 8323000, som har 10mm kopparrör för anslutning till tappvatten.
Om valet stod mellan en liknande avstängning, som du länkar till, så skulle jag lätt valt en elektronisk för att slippa borra i bänk/diskbänk.

(y)(y)
 
Johhhan
3 3lviis skrev:
... och tänkte om det finns manuell diskmaskinavstäning som man vrider?
Krilleman Krilleman skrev:
... skulle jag lätt valt en elektronisk för att slippa borra i bänk/diskbänk.
Det var pga TS fråga jag länkade till den manuella. Men efter att nyligen själv ha stångats med en veritabel pansardiskbänk från 80-talet, så skulle jag nog också välja en elektronisk.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.