S
Hej,
Hur kan man på enklaste sätt mäta höjdskillnad mellan källargolv och anslutning på spolbrunn? Spolbrunnen är ca 15 m från huset det sluttar ner från huset mot spolbrunnen. Jag har inga fönster som jag kan använda mig utav i källaren heller.

Tanken är att bila upp golvet och gräva ner en ny avloppsstam så djupt jag kan. Jag vill helst börja med källaren och gräva upp tomten när det blir kallt ute.
 
Genom att skicka in en rörål. Typ en dragstråd med en sändare längst fram som skjuts in i röret, sen går du med mottagare på ytan och hittar läge och djup. Max en tusenlapp i hyra skulle jag tro.
 
  • Gilla
Screew
  • Laddar…
S
D Daniel Barnaniel skrev:
Genom att skicka in en rörål. Typ en dragstråd med en sändare längst fram som skjuts in i röret, sen går du med mottagare på ytan och hittar läge och djup. Max en tusenlapp i hyra skulle jag tro.
Tackar! Jag ska kolla var jag kan hyra en sådan, har du någon koll på hur exakta brukar dom vara?
 
Rejält exakta. Har bara använt 5-10 gånger, senast för ett par veckor sen. Då visade instrumentet 2,7 meters djup och det stämde som tusan. Lycka till och är du i Stockholmsområdet hyr med fördel enligt länk, förbaskat trevliga och hjälpsamma.
https://avloppskameran.se/kontakta-oss/
 
  • Gilla
Screew
  • Laddar…
S
D Daniel Barnaniel skrev:
Rejält exakta. Har bara använt 5-10 gånger, senast för ett par veckor sen. Då visade instrumentet 2,7 meters djup och det stämde som tusan. Lycka till och är du i Stockholmsområdet hyr med fördel enligt länk, förbaskat trevliga och hjälpsamma.
[länk]
Jag ska prova detta, tyvärr ligger dom lite för långt bort, men det borde finnas fler som hyr ut samma utrustning!
 
  • Gilla
Daniel Barnaniel
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.