Vill köpa en vinsch till matkassar så jag slipper bära upp dom i trappan till köket men vet inte vilken jag ska köpa
 
Bronken
Hur ser trappen/omgivningen ut? Det kanske kan ge idéer...
 
D Dorothy Bergman skrev:
Vill köpa en vinsch till matkassar så jag slipper bära upp dom i trappan till köket men vet inte vilken jag ska köpa
Vill du alltså "släpa" kassar uppför en trapp med hjälp av en vinsch? Lite svårt att se hur detta ska fungera problemfritt. Du får nog förklara lite bättre och kanske med några bilder.

Välkommen hit!
 
Smart. Hur tunga kassar behöver du ha upp?
 
raveper raveper skrev:
Smart. Hur tunga kassar behöver du ha upp?
Jag tänker att kunna hissa upp fulla matkassar med tex mjölk yoghurt melon potatis vitkål som väger rätt så mycket när man har kotkomprision ,men vet inte vad jag ska köpa för anordning??
 
Kanske går det att bygga en mathiss?
 
Hur ska dom hissas? Rakt upp till fönstret? Släpas uppför en trappa i vinkel? En våning eller tio?

Om du ger lite fler detaljer så är det nog större chans att någon kommer med en bra lösning.
 
Bronken Bronken skrev:
Hur ser trappen/omgivningen ut? Det kanske kan ge idéer...
Jag skulle kunna sätta något uppe på trappräcket för om jag ska sätta det i taket måste det vara elektriskt , så om ni förstårså finns tomrum så det går rakt upp
 
useless useless skrev:
Hur ska dom hissas? Rakt upp till fönstret? Släpas uppför en trappa i vinkel? En våning eller tio?

Om du ger lite fler detaljer så är det nog större chans att någon kommer med en bra lösning.
 
  • Ett vardagsrum med skärmvägg, Buddha-tavla, klädhängare och trapp.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Trappa inomhus med vita steg och svarta räcken, väggdekorationer med kinesiska tecken och fiskmotiv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Elektrisk 230v vinsch i taket.
 
Alfredo Alfredo skrev:
Vill du alltså "släpa" kassar uppför en trapp med hjälp av en vinsch? Lite svårt att se hur detta ska fungera problemfritt. Du får nog förklara lite bättre och kanske med några bilder.

Välkommen hit!
Nej jag vill ju hissa upp dom (dra upp kanske med en handdriven men vet inte hur tungt det är att veva för hand)
 
raveper raveper skrev:
Elektrisk 230v vinsch i taket.
Ska jag bara söka på vinsch 230 v, Vet du om det är tungt att veva en handdriven vinsch?
 
Det behöver det inte vara men el vinsch är nog att föredra. Skall den sitta på räcket så blir det ju svårt att lyfta över kassarna. Därför vore det bättre med takfäste.
 
raveper raveper skrev:
Det behöver det inte vara men el vinsch är nog att föredra. Skall den sitta på räcket så blir det ju svårt att lyfta över kassarna. Därför vore det bättre med takfäste.
Ok jag tror du har rätt tack ska du ha
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.