Hej.

Kommunen jag bor i vill att jag åtgärdar utfarten från min fastighet. Jag vet inte exakt vad de vill att jag ska göra men de har kryssat i sikttriangeln om 2,5x2,5 meter med 0,8 meters höjd är det som behöver uppfyllas.

Då uppfarten är rätt bred undrar jag om någon lyckats med någon annan lösning än att ta ner häcken vi planterade för några år sedan.

Tänker att det kanske går att förhindra att utfart sker från annan plats än just mitten på utfaren skulle kunna lösa problemet men vet inte riktigt hur jag ska gå tillväga i så fall.

Har någon tips och råd tar jag tacksamt emot detta.

Mvh Jocke

Bred uppfart med grus och parkerad bil mellan murar, med leksaker vid sidan och häck i bakgrunden.
 
Blir till att klippa ner häcken så det är 80 cm från marken på utfarten, fråga om du kan sätta speglar
 
J jonaserik skrev:
Blir till att klippa ner häcken så det är 80 cm från marken på utfarten, fråga om du kan sätta speglar
Hej.

Tack för svar. Speglar funderade jag faktiskt på. Har sett det på andra platser i byn men inte förstått om de sattes upp för deras egen skull eller om kommunen påbjöd detta. Hade med detta i den specifika frågan jag skickade till kommunen så vi får se vad de svarar. Att klippa ner häcken är det sista jag vill göra. Att plantera om den lite längre in i trädgården känns som ett bättre alternativ för mig i så fall.

Mvh Jocke
 
Fråga kommunen om du kan spärra av en:del av utfarten för biltrafik? Då slipper du kapa eller flytta lika mycket häck.
Får du göra på det viset så sätter du ett par stolparna som enkelt går att ta bort vid flytt, transporter etc. Finns färdiga system med nyckel som tar några minuter och att ta bort.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.