Om man vill ha en kall vattenkran på utsidan av huset (biltvätt, trädgård) ska man då förbereda det så slangen hamnar under grunden eller ska man dra den genom väggen när huset står där?
 
I vårt hus så borrade dom genom väggen när dom satte upp kranen. Dom gjorde det samtidigt som dom gjorde övriga rörarbeten strax innan inflytt.

/fredrik
 
Ok, tack. Det var nästan det jag trodde. Jag funderar bara på om det kan finnas nån fördel med att dra slangen under grunden i stället för att slippa göra "hål" i väggen.
 
Fördelen med en vattenutkastare genom ett hål i väggen är att den tömmer ut vattnet i rörstumpen i väggen när du stänger av den. Har du inte den funktionen riskerar du att röret fryser sönder.
 
Snailman
Kapar tråden lite, hur gör man om man ska gjuta en ny platta och ska ha rör i rör?

någon som vet hur man brukar göra, har sett att man, om man har vattenutkastaren på väggen utanför tvättrummet drar kopparrör hela vägen men jag ska ha en ganska långt från tvättrummet oxå?

Har tänkt ha en avstängning innanför väggen oxå (har nämligen haft en frysning här så när den smälte gjorde att vattnet sprutade rätt ut:eek:) och det vill jag undvika i kommande bygge...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.