Satte 2013 upp ledlister ovanpå balkar som uplights på övervåningen. Tyvärr är de gröna i tonen och ej omtyckta av resten av familjen så tänkte byta ut dom. (Bilderna stämmer inte i färg, ena rummet ser grönare ut än vad det är, det andra ser vitare ut).

De som sitter där är en meter långa, det går med lite längre också. De skall vara dimbara och drivas med Jolly MD (Sitter en per list idag). Spec på vad Jolly MD kan driva i bild nedan. Troligtvis är 3000K rätt färg.

Behöver förslag på lämplig list att byta till.

LED-lister som ger uplight-effekt på takbalkar i ett rum med snedtak, med varm ljusfärg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Grönskimrande uplights monterade på vita balkar i ett rum med lutande tak, speglande osäkerheten om rätt färgton.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Specifikationer för Jolly MD-drivdon med olika DIP-positioner och effekter i watt och mA.
 
OK, inga förslag. Någon som vet var jag letar lämpligen?
 
LED-lister finns väl i överflöd i bygghandeln ex Hornbach/Bauhaus men även hos Kjell & Co/Clas Ohlson.
 
R
M magnil skrev:
OK, inga förslag. Någon som vet var jag letar lämpligen?
Enligt tabellen ovan passar nog vilken 12VDC LED-list som helst med tanke på att de bara är en meter styck. Så välj en som har den färgtemperatur och tillräcklig ljusstyrka för ert behov.

12VDC är mer eller mindre "standard". och sådana LED-lister kan du hitta på i stort sett vilken elektronikkedja eller byggvaruhus som helst.
 
Har du kollat på tex elbutik.se?
 
Ledlist på rulle finns i överflöd men skulle vilja ha en färdig "armatur". Plöjt igenom elbutik.se och lite andra ställen men hittar inte det jag söker. Några med rätt längd har hittats men då har de inte varit dimbara.
 
R
M magnil skrev:
Ledlist på rulle finns i överflöd men skulle vilja ha en färdig "armatur". Plöjt igenom elbutik.se och lite andra ställen men hittar inte det jag söker. Några med rätt längd har hittats men då har de inte varit dimbara.
Om det var armaturer du letade efter så hade det kanske varit bra om du skrev det och inte bara "LED-list"

Det finns en hel del aluminiumprofiler med plastlock för att tejpa LED-lister i. Kjell har exempelvis dessa: https://www.kjell.com/se/produkter/...eYZmbA1vmcm1C9YvYFRoC3fcQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds

Alla 12VDC LED-lister jag sett är dimbara via PWM vilket måste vara kompatibelt med jollyn.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.