Hur kan man snabbt lösa detta problem?
 
  • Skadat trägolv med tydliga repor och en mörk fläck som behöver behandling.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
M
Måla över den, du ville ha svar på hur man snabbt får bort den :)

Det tråkiga svaret är slipa om golvet och hoppas på att fuktskadan inte sitter så djupt.
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
Lägg en matta över, eller ställ dit någon lämplig möbel :)
 
G
Kan gå att bleka fläcken med oxalsyra
 
Vad är det för något?
 
Jo det vet jag väl. Undrade mest vad fläcken är gjord av. Blir lättare att få bort den om man vet vad den är gjord av.
 
raveper raveper skrev:
Jo det vet jag väl. Undrade mest vad fläcken är gjord av. Blir lättare att få bort den om man vet vad den är gjord av.
brukar vara på grund av fukt
 
raveper raveper skrev:
Vad är det för något?
Kan vara en vatten skada men det vore skumt eftersom jag minns inte att jag spillt något där
 
Karlia
Min dotter har en liknande fläck på sitt golv där hon ställt en läckande soppåse. Det behöver inte vara någon läcka eller spill.
 
Tycker fläcken liknar lite på min, se bifogade bilder?

Min är/var en fuktfläck. Jag hade ställt en stor blomkruka på golvet, en sån långtidsbevattnings-variant, som har ett utrymme i botten där vatten samlas och sen dras upp i jorden av plantans rötter. Krukan har/behöver enligt Blomsterlandet inget fat under. Sen visar det sig att krukan (som var ny), läckte från ett litet, knappt synligt hål under (produktionsfel), och hade stått och läckt små mängder vatten i ett par månader.

I mitt fall fanns det inget sätt att få bort fläcken på, vi fick parketten slipad i går, men där fläcken var, fick man plocka bort stavarna och sätta dit nya. Blev bra, syns inte att stavar har bytts - men har man inte planer om att slipa golvet, så vill det självklart synas om man byter stavar.
 
  • En mörk fuktfläck på ett ljust trägolv, tydligt synlig mot det blanka lackade ytan på parketten.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Fuktfläck på parkettgolv där stavarna bytts ut efter att en läckande blomkruka orsakat skada.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.