HappyGilmore skrev:
I övrigt så får man vara beredd på att lägga ca 10 tim / vecka för kontakter med allt runt om kring ett bygge ex VA, el, bygglov, markarbeten och tele m m.

En sak är i alla fall säker man lär sig mycket under byggperioden...
10 timmar! ;D Jag lägger säkert 20 timmar varje vecka på husbygget rent effektivt men annars tar det upp ca 50% av ens tankeverksamhet varje dag....men detta när det väl är i gång!

Men kul och lärorikt! :)
 
Calle Anka skrev:
10 timmar! ;D Jag lägger säkert 20 timmar varje vecka på husbygget rent effektivt men annars tar det upp ca 50% av ens tankeverksamhet varje dag....men detta när det väl är i gång!

Men kul och lärorikt! :)
Vad gör ni al den tiden? Mitt bygga passar sig själv, och det krävs minimal insats från vår sida. Jag lägger kanske 1-2 timar i veckan på att kolla upp på bygget. Sedan är jag jo förbi huset i eget interessa, så det blir jo flera timer än. Men för vår del behövs det i allafall inte att lägga ner mycket tid.

Men Calle har i allafall rätt i att det upptar 50% av din tankaverksamhet under tiden... Man vill jo vare med och veta om allting (även om det inte är "nödvändigt" ;)

/Jan
 
Kollade på Bimosorkens bilder och det ser ju väldigt trevligt ut!
Jag var sugen på ett 618 från början men gav upp när jag såg prislappen det finns ju alltid en gräns - och den sätter banken! Skämt åsido, jag insåg direkt att det var för mycket pengar. Man måste ju ha några kronor över till tomten också (och då menar jag inte den trevlige farbrorn i december )

Hur mycket extra fick ni betala för all denna takpanel?
Vad är det mer som är De luxe special?


Tack att du gillade det
Träpanel 60kr kvm
De Luxe Special ja du vi har gjort hela planlösningen samt att vi byggt på en tak kupa
samt två stavig ek parket och ek bänkar och ektrappa öppent i trappen 2,6 i tak höjd i hela huset förutom i vardagsrum där är de 2,80 rostfria vitvaror osv...
 
Gissa hur många fler timmar i veckan som man får lägga ner om det har gått fel då(fast man från dag 1 lade ner minst 10 men oftast 15 timmar i veckan)? :-/

Jag måste få säga att det är ju riktigt skoj att det har gått bra för flera TH byggare - för jag antar att ni är färdiga med era hus? Inte bara Happy Gilmore menar jag. Ni kan ju omöjligt bygga i samma område som vi har gjort eller hur?

Vars i landet finns ni - Bimbosorken, Lindhardsen, Happy Gilmore och Calle Anka? Bygger ni en - två eller en o halvplans och hur stora är era hus?
 
Uppsala
 
Cathy_K2 skrev:
Jag måste få säga att det är ju riktigt skoj att det har gått bra för flera TH byggare - för jag antar att ni är färdiga med era hus? Inte bara Happy Gilmore menar jag. Ni kan ju omöjligt bygga i samma område som vi har gjort eller hur?
Hej Cathy!
Nej, vi är som jag redan har nämnt inte klara än. Om du tittar på min hemsida kan du se hur långt vi har kommit (precis fått andra leveransen), och hur det har gått såhär långt. Jag säger inte att det blir ett problemfritt bygge, men såhär långt har det varit över förväntan.

Cathy_K2 skrev:
Vars i landet finns ni - Bimbosorken, Lindhardsen, Happy Gilmore och Calle Anka? Bygger ni en - två eller en o halvplans och hur stora är era hus?
Vi bygger i Skälby i Stockholmstrakten.
 
OKI - lessen att jag inte har uppmärksammat att du nämnt det tidigare Lindhardsen. Men tack för att du ändå svarade.

Bimbosorken - tack!

Och som jag trodde bor ni inte i närheten - ni använde väl er av Stockholmskontoret?

Själv bor vi söder om Stockholm och har användt oss av Södertäljekontoret - och i de flesta som jag har fått kontakt med som också har problem bor i närområdet. Men sen verkar de ha en hel del problem nere i Malmöområdet också.
 
Inga problem... Jag gentar gärna mig själv då och då ;)

Jo, vi bygger med Stockholmskontoret, och det var såhär långt var en dans på rosor. Men det är jo också enkelt för TH när hantverkarna sköter sig perfekt!

Under hela förloppet intill att Hantverkana tog över var det super super service från TH. Hopas verkligen att det löser sig för alla ni som har problerm!

/J
 
HappyGilmore här igen. Vi bygger i södra Stockholm och har då följdaktligen hjälp av Stockholmkontoret. Vi har flyttat in , men det återstår en del på fasaden. Stockholmskontoret har varit kanon för oss under byggtiden.
 
Just det Malmökontoret - OLP (Overwhelmingly Large Problems) :-/
 
Uppsala Kontoret har bra säljare men teknikern ger jag inte mkt för
 
Norrköping, 1 plan med loft, 232 kvm + dubbelgarage. Trivselhus Norrköpingskontor.
Anlita inte dem....de bara luras hela tiden och husen är undermåliga och det regnar in ;)
 
För att förtydliga ovan sarkastiska inlägg så har jag inget att anmärka på vad gäller Trivselhus. Inlägget ovan är alltså skrivet med en stor nypa humor....det regnar definitivt inte in....mycket stabila kåkar!

Lycka till med huset!

/Calle
 
Finns det folk här som inte förstår din infantile humor??? ;-)
 
Jo det finns en del danskar och norrmänn som har svårt att förstå  ;)

Vet du förresten varför Jesus inte föddes i Norge..........?

De hade svårt att hitta tre vise män! :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.