Jag skrev ett mail till Baxi för nån månad sedan där jag beställde en kylslinga samt en sotningsborste för bormaskinen.

Jag passade samtidigt på att tala om att jag var mycket nöjd med deras panna men att
det fanns några saker som kunde förbättras.

På min panna hade man bla glömt att ansluta fasledaren på plinten på styrkortet,
vilket jag tyckte var lite slarvigt.

Vidare tippsade jag om en del möjliga förbättringar tex att man kan grada vinkeljärnen som håller fast sotluckan på toppen av pannan. ( Så man inte skär sönder händerna när man sotar)

Jag lämnade ett tiotal synpunkter och tips i all välmening, efter några dagar kom grejorna som jag hadde beställt så den var ok , men ang. mina tips och komentarer hade jag förväntat mig nån sorts respons från Baxi.

Har inte hört ett ljud än.

Vad har ni andra för erfarenheter av kontakt med era panntilverkare?
 
ditt mail kom kanske aldrig längre än till reservdelsäljaren ? eller skäms dom i det tysta?
Jag har bra erfarenheter av CTC - tillverkare av vår gamla panna. Tog sej tid och skickade kopia på instruktionsbok som dom hade i sitt arkiv , mycket hjälpsamma. CTC hade tyvärr inte den pannstorlek vi behövde.
Nu kör vi Atmos och man får gå snabbkurs i tjekiska om den börjar krångla .... ;).
gaia
 
Nej du har kanske rätt, det stoppade nog hos resevdelsavdelningen.

Lite synd eftersom jag hade ett antal bra tips till dom.
 
vedeldaren skrev:
Nej du har kanske rätt, det stoppade nog hos resevdelsavdelningen.

Lite synd eftersom jag hade ett antal bra tips till dom.
Jag tycker också det var synd att det fastnade någonstans... försök posta en gång till till en annan mailadress .... Baxi kommer säkert att uppskatta tips på justeringar som dom inte kommit på än ... och framtida köpare blir ännu mera glada för det.
Bara sån liten sak att slippa skärsår på händerna är lätt att åtgärda och gör en stor skillnad för en som ska leva med pannan i 10-20 år :). Det är sånt som inte märks vid en enstaka testsotning men först i vardagen ...
gaia
 
Jag har mailat Baxi några gånger om olika frågor och dyl, och jag har fått
otroligt bra respons. Svaren har kommit samma dag eller dagen efter.
Har även haft kontakt med dom på telefon och dom har varit mycket
trevliga och hjälpsamma.
Det märks att dom kan vedeldning och vet vad dom pratar om.
Jag är mycket nöjd med min Innova 30.
 
Förresten "vedeldaren" vad fick du betala för sotborsten för borrmaskinen??
Är sugen på att köpa en sådan.
 
McH skrev:
Förresten "vedeldaren" vad fick du betala för sotborsten för borrmaskinen??
Är sugen på att köpa en sådan.

Jag tror att den kostade 310 kr + moms + frakt 110 kr.

Den är mycket bra men man måste ha en stark borrmaskin att dra den med,
det går inte med en liten batterimaskin.

Tänk på att detta är en elak jävla borste som man inte skall stoppa fingrarna i eller fastna med byxbenenet i för då gör det ont.
 
vedeldaren skrev:
Jag tror att den kostade 310 kr + moms + frakt 110 kr.

Den är mycket bra men man måste ha en stark borrmaskin att dra den med,
det går inte med en liten batterimaskin.
Jag lyckades få min Black and decker skruvdragare att avlida när jag sotade med borsten

Med den nya Makitan så går det fint :)
 
Jag kör själv med batterimaskin men det är en 18V maskin som är urstark, men det gäller att ha nyladdade batterier.
 
jag har kontaktat trebema några gånger med frågor omkalmarpannan v65 och alltid blivit bra bemött och fått tips om installationen mm
 
Har haft flera kontakter över mail såväl som telefon med Baxi och jag imponeras över deras snabba support, världsklass! Sista svängen så var det kretskortet till min Bonus 30 som packade ihop. Ringde måndag em, tisdag fm så ligger ett nytt i brevlådan! Vet inte om jag skall bli mest impad över Baxi eller posten ;-)
 
Hej!

Vi är på gång och ska byta ut våran gamla kombipanna.

Vi har beslutat oss för att köra med ved, så nu klurar jag på vilken panna vi ska välja, innova 30 är en av dom.
Läste att du är nöjd med Eran, så är det den man välja tycker du??
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.