A
Spånsug säljes. Det absolut rappligaste jag någonsin sett, helt vidrig faktiskt. Tror att det är en 3kw motor. Följde med en maskin jag köpte, helt ny. Pris 1000:- Finns i Odensbacken utanför Örebro.
Ny, grön och vit spånsug med två stora behållarpåsar i ett verkstadsrum, märkt JULA, till salu.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ny 3kW spånsug till salu i Odensbacken, vit påse och grön bas, ogynnsamt skick.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
A
mowatom skrev:
Spånsug säljes. Det absolut rappligaste jag någonsin sett, helt vidrig faktiskt. Tror att det är en 3kw motor. Följde med en maskin jag köpte, helt ny. Pris 1000:- Finns i Odensbacken utanför Örebro.
[bild] [bild]
3Hk
 
Vad är det som är rappligt med den?
 
A
Frustrator Frustrator skrev:
Vad är det som är rappligt med den?
Det är en typisk kinaprodukt. Tunn plåt, förmodligen inga tätningar mellan rören mm. När jag hade "rullat" den 6-7 meter fick jag skruva åt 3 av 4 hjul:crysmile: Men den funkar nog i garaget/hobbyrummet, ändå ganska bra flås.
 
@mowatom

Ingen märkplåt på motorn? Hur stor är diametern på själva spånsugen/fläkthjulet?
Hämtar om det känns rätt!
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
A
B badtastex skrev:
@mowatom

Ingen märkplåt på motorn? Hur stor är diametern på själva spånsugen/fläkthjulet?
Hämtar om det känns rätt!
Kollar under fm!
 
A
@badtastex
Se bild. 3kw var det. Själva huset är drygt 400mm i dia, så fläkthjulet borde vara runt 350mm.
Elektrisk motor med typeskilt: 3 kW, 50 Hz, 380V, och varningsdekal.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Tack, jag köper den gärna men frågan är när jag kan hämta. Var mer exakt finns du?
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
A
B badtastex skrev:
Tack, jag köper den gärna men frågan är när jag kan hämta. Var mer exakt finns du?
Odensbacken. Brukar passa Östgötar bra, 5 mil från Katrineholm.
 
Hehe, jag bor i Borensberg så det funkar säkert. Kommande två helger är lite upptagna för min del. Kan jag lägga någon handpenning och återkomma när det funkar för mig eller är det panik på platsfronten?
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
A
Aha, nej det är ju ingen bit att åka. Nej det behöver du inte göra, jag får lita på att du dyker upp. Jag ställer den i ngt uthus så länge, så det ordnar sig. Toppen, bra att ngn får användning av saker och ting!
 
Hej,

Det var ju rysligt snällt men det skall du förstås inte behöva. Jag tror att vi kan hitta någon kväll nästa vecka då jag kan komma upp till Odensbacken istället, det är nog inte rimligt att få med den på taket tror jag.
Nästa onsdag kanske kan passa dig? Då kan jag nog komma runt 17:30-18 i så fall.

/Hans
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.