Två svarta Berglund postlådor modell SP3500 och SP350 utanför ett hus med grind.

Vinsten den här veckan är två tåliga postlådor från Berglund. Materialet är hög plåtkvalitet, QualitySteel10, i en stabil konstruktion som gör postlådan tålig och perfekt för skandinaviska väderförhållanden. Det kraftiga cylinderlås har externt väderskydd som skyddar mot smuts och fukt.
Vinst 1 är modellen SP3500, en praktisk paketpostlåda med flyttbar innerhylla som ger flexibel volym, 30/50 liter. Funktionen HandStop förhindrar objudna att ta ut post via inkastluckan. Värde 1 700 kr.
Vinst 2 är modellen SP350, en mellanstor paketpostlåda med inkast i topplocket. Den har en volym på 25 liter och är 53 cm hög. Värde 1 200 kr.

Totalt värde: 2 900 kr

Så här tävlar du:
Besvara frågan nedan samt motivera varför just du ska vinna en postlåda från Berglund, i ett inlägg i den här tråden.
Fråga: Hur lång genomrostgaranti ger Berglund för sina postlådor?

Vinnaren utses fredagen den 24 september.
OBS: Kontrollera gärna att den adress du angett på din profilsida fortfarande stämmer.
Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren. Vi tackar Berglund för att de sponsrar den här tävlingen.
 
  • Gilla
Brasse22 och 7 till
  • Laddar…
M
10 års genomrostgaranti.

Jag skruvade loss vår postlåda i början av sommaren för att kunna tvätta och olja planket bakom men har inte fått tummarna ur att skruva fast den igen. Den ser så bedagad ut då den svarta färgen blivit grå förutom där det satt en klibba med grannar mot brott som var helt oläsligt. Är rädd för att den blir ännu fulare om jag ger mig på att måla den.
Svart postlåda mot träplank och tegelvägg, färgen blekt till grått med nummer 24 ovanpå.
 
Svar: 10 år genomrostgaranti.

Nyligen flyttat till hus från lägenhet. Tog över en plastbrevlåda med hål på baksidan, lagad med silvertejp som lossnar pga dom kraftiga horisontella regnen vi verkar leva med nuförtiden.
 
10 års genomrostgaranti.

Har inte kommit till skott att byta brevlådan som följde med huset.
Den har lite för litet inkast, så "brevpaket" går precis inte in, den är solblekt och ful, och till sist, eftersom det regnar horisontellt här så är den inte regntät.
En ny brevlåda skulle lyfta brevlådestället och säkerställa att morgontidningen kan läsas i torrt skick!
 
Svar: 10 år genomrostgaranti.

Köpte hus förra året och fick med föregående ägares brevlåda (om man får kalla det för brevlåda).
Den agerar snarare regnmätare på grund av hål i locket, inte nog med att man får räkningar, man får dessutom blöta räkningar!
 
Svar: 10 år

Vårt sprillans nya staket är på plats. Jag och frugan har slitit hårt men står nu supernöjda med resultatet. Staketet blev fantastiskt och lyser vitt och fräscht. Vi hade som avsikt att flytta postlådan intill garageuppfarten men den backades på och har varit med i många år och nu har den rostat och blivit ful. Berglunds brevlåda nr 3500 skulle passa helt perfekt. Vi ska bara lägga sten så är den välkommen hem till oss! :love:(y)
 
  • Nytt vitt staket längs gräsmatta med verktyg och byggmaterial synliga, hus i bakgrunden.
  • Gilla
Fadai
  • Laddar…
Svaret är 10 år.

skulle gärna byta ut den här gröna mot en ny fräsch en.
En gammal grön brevlåda står bredvid en väg och ser sliten ut.
 
Jag vill gärna vinna lådan, för min gamla Berglundpostlåda började rosta i kanter/falsar redan året efter jag köpt den. Inte genomrostad så butiken sa nej till garantiretur.
 
  • Gilla
lassebrun
  • Laddar…
Svar: 10 år

Tvestjärtar, sniglar, avföring och vatten. En ny, tät och rostskyddad brevlåda hade avslutat debatten.
 
Kramla
Svar: 10år genomrostsgaranti.

I dagsläget är det en lackad plåt som sopbilen skrapat sönder med semesterpersonal bakom ratten

//Kramla
 
Läste någonstans att Postnord kan neka att köra en kort sträcka till en villa där det är närma till gatan och man kan bli skyldig att flytta sin postlåda dit. Tänkte då förekomma dem och pratade med grannarna om att ha en gemensam ställning för alla tre, såklart åkte jag på att snickra ihop den men den blev riktigt bra. Synd bara att de andra två har fina veckopostlådor från Berglunds och jag har en gammal trasig plastlåda. Men Postnord blev glad iallafall.

Svar: Berglunds har 10 års genomrostsgaranti
 
Svaret är 10 år genomrostningsgaranti.

Bor ute på landet uppe i Norrland med fru och tre barn. En av favoritsysselsättningarna hos ungarna är att hämta posten ur den stora markpostlådan vi har idag. Tyvärr har nyckeln nu gått av då min femårige son tog i lite för mycket, och i höststormarna blåser nu lådan upp, vilket mer än en gång föranlett en jakt i skogen efter posten.
Idag är det endast en liten magnet som håller dörren på plats, så är i stort behov av en ny postlåda.

i samband med detta har grannen sin postlåda bredvid våran (välkommen till landet, här är inte brevlådorna vid varje fastighet precis), denna är även i stort behov av utbyte, jag har själv reparerat den med popnitar här i våras. Vore en fin överraskning att kunna ge dem ;-)

Kanske Berglunds och byggahus kan hjälpa en stackars postlös norrlänning och hans grannar med detta ?
 
  • Gilla
Fadai
  • Laddar…
Berglunds har 10 års genomrostningsgaranti.
Vi har nyss satt upp ett svart staket av järn och vill inte sätta dit den gamla gröna postlådan utan vill ha en matchande svart brevlåda som är rymlig och stor från Berglunds.
 
10 års genomrostgaranti.

Någon körde över vår....;)

Deformerad brevlåda märkt med "SIMPSON 30" på en metallplatta, tydliga tecken på påkörning. Närbild på skada på svart bilskärm med repor och bucklor, med reflektion av omgivningen.
 
  • Gilla
MichelleW
  • Laddar…
Svar: Berglund har 10 år genomrostgaranti

Vi köpte ett gammalt hus förra året, som kom med brevlådan från föregående ägare. Lådan är skruvad i en metallstav och - hela grejen lutar rejält.
Dessutom kan vinden öppna brevlådan utan problem, dvs när det regnar blir posten våt.
Åtminstone kommer vintern snart, då snöar det in i brevlådan istället för att regna in.

Vi försöker att renovera köket just nu och har inte haft tid att tänka på hela brevlåde situationen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.