Hej forumet!

Jag har ett Myresjöhus som är byggt 1971, ett en planshus med källare.

Jag söker efter andra här på forumet som bor i ett likadant/liknanade hus då jag söker inspiration om hur ni har inrett/renoverat huset bl a vardagsrum/kök/hall/källaren överlag

Jag infogar några bilder på hur min planritning ser ut, så ni har något att jämföra med.
Posta gärna era bilder här eller skicka till mig i PM så kan vi ta diskussionen vidare där! Kommer säkert ställa några frågor till er så hoppas ni inte har något emot det!
 
  • Planritning av ett enplanshus från Myresjöhus byggt 1971 med etiketter för rum som kök och vardagsrum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Planritning av ett källarplan i ett hus, visar rum som tvätt, bad, bastu, hobbyrum och förråd.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Planritning av bottenvåningen i ett Myresjöhus från 1971, inklusive vardagsrum, kök och garage.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 3D-planritning av en källarvåning i ett Myresjöhus från 1971, visar olika rum som bastu och hobbyrum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
H
S Stabbsson skrev:
Hej forumet!

Jag har ett Myresjöhus som är byggt 1971, ett en planshus med källare.

Jag söker efter andra här på forumet som bor i ett likadant/liknanade hus då jag söker inspiration om hur ni har inrett/renoverat huset bl a vardagsrum/kök/hall/källaren överlag

Jag infogar några bilder på hur min planritning ser ut, så ni har något att jämföra med.
Posta gärna era bilder här eller skicka till mig i PM så kan vi ta diskussionen vidare där! Kommer säkert ställa några frågor till er så hoppas ni inte har något emot det!
Har du några konstruktionsritningar? Annars försök att få tag i dem från Myresjöhus så du vet hur väggarna är uppbyggda.
 
H HEM2121 skrev:
Har du några konstruktionsritningar? Annars försök att få tag i dem från Myresjöhus så du vet hur väggarna är uppbyggda.
De flesta innerväggar är uppbygga följande:

Tretex 13mm > Råspont 15mm > 45x45 regel > Råspont > Trefex

Och i ex hallen har jag 2mm masonit på väggarna istället för Tretex och även i köket.
 
Arkitektonisk ritning av ursprunglig och nuvarande planlösning för ett Myresjöhus från 1978.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Svartvit ritning av en planlösning för ett Myresjöhus från 1978 med markerade rum som vardagsrum, kök och sovrum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Vi äger ett ganska snarlikt Myresjöhos från 1978 i suterräng. Det är förmodligen mindre och bottenplan skiljer sig avsevärt. Ovanvåning ser dock rätt lika ut. Ovan ser du orginalritning kontra nuvarande planlösning.
 
S Sesulo skrev:
[bild]
[bild]

Vi äger ett ganska snarlikt Myresjöhos från 1978 i suterräng. Det är förmodligen mindre och bottenplan skiljer sig avsevärt. Ovanvåning ser dock rätt lika ut. Ovan ser du orginalritning kontra nuvarande planlösning.
Du råkar inte ha en murstock i vardagsrummet?
Ja lite skillnad är det ju då jag har 3 sovrum

Har du etage entré? Alltså hallen är sin egna lilla våning som sedan går upp till själva boplanet?
 
Nej den är inte i etage utan rakt in så att säga. Mitt hus är runt 13.5 m långt. Gissar att ditt är några meter till. "Murstocken" som är ett rör går i det nedersta utrymmet vid garderoberna i det stora sovrummet. Du ser cirkel där.

Tänkte att min planlösning kunde ge dig lite inspo till öppen planlösning vid kök/vardagsrum med reservation för din murstock då.
 
Ingen annan som lurkar runt här som vill dela med sig?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.