Fairlane Fairlane skrev:
Parkside Takstöd, som säljs denna vecka för 149:-, fungerar det att sätta ett laserpass på den?
Jag har ett vanligt stativ till mitt laserpass, men ibland räcker inte höjden riktigt till och jag har sneglat på att köpa ett teleskopstativ, typ Bosch TP320, för knappt 600 kr, men om det här fungerar så kan jag ju lägga mellanskillnaden på något roligare. Misstänker dock att det inte finns något smidigt sätt att sätta fast laserpasset.
Går i exakt samma tankar! Den stora frågan är hur man fäster laserpasset på den. Mitt pass har ett vanligt gängat stativfäste så kanske finns något smidigt?
 
Gjorde för några år sedan en mkt enkel hållare/hylla som jag med en tving fäste på ett liknande takstöd köpt på Jula. Konstruktionen vann inga priser i estetik men fungerade.
 
  • Gilla
Fairlane
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Parkside Takstöd, som säljs denna vecka för 149:-, fungerar det att sätta ett laserpass på den?
Jag har ett vanligt stativ till mitt laserpass, men ibland räcker inte höjden riktigt till och jag har sneglat på att köpa ett teleskopstativ, typ Bosch TP320, för knappt 600 kr, men om det här fungerar så kan jag ju lägga mellanskillnaden på något roligare. Misstänker dock att det inte finns något smidigt sätt att sätta fast laserpasset.
Är det vanlig kameragänga finns många möjligheter! Då är det antingen 1/4"-20 eller 3/8"-16 Whitworth. Brukar felaktig anges i UNC.
Lite tips.
https://www.google.com/search?q=Kam...cWDIIQ_AUoAnoECAIQAg&biw=412&bih=786&dpr=2.63
 
Till mitt Bosch laserpass ingick en hållare med magnet i ryggen, den kombon använder jag ofta med en liknande takstötta. Mkt praktiskt.
 
  • Gilla
reez och 2 till
  • Laddar…
Fairlane
N nissenhj skrev:
Är det vanlig kameragänga finns många möjligheter! Då är det antingen 1/4"-20 eller 3/8"-16 Whitworth. Brukar felaktig anges i UNC.
Lite tips.
[länk]
Jag har en Bosch PLL 360, så det är vanlig 1/4" gänga.
Hittade en rörklämma med 1/4"-fäste, men tyvärr 90-grader ut från röret och jag vill ha den uppåt eftersom fästet på lasern är på understidan. Jag får leta vidare, så blir det nog ett köp om jag hittar en bra rörklämma.
 
Fairlane Fairlane skrev:
Jag har en Bosch PLL 360, så det är vanlig 1/4" gänga.
Hittade en rörklämma med 1/4"-fäste, men tyvärr 90-grader ut från röret och jag vill ha den uppåt eftersom fästet på lasern är på understidan. Jag får leta vidare, så blir det nog ett köp om jag hittar en bra rörklämma.
Lidl-stöttan är ju billig, det går ju att köpa en för att lösa fästet senare..

Det enda golv-tak-stativet som jag hittade som motsvarade mina krav (demonterbart för minimalt förvaringsutrymme och bra finjustering) var ett Laserliner som kostade 1300 spänn....
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Känns som om jag knappt behöver ställa frågan eftersom svaret känns uppenbart, men jag kör ändå.

Plåtsaxarna är bara skräp, eller?
 
nimhed nimhed skrev:
Känns som om jag knappt behöver ställa frågan eftersom svaret känns uppenbart, men jag kör ändå.

Plåtsaxarna är bara skräp, eller?
Om de är som EA Berg kan du väl skriva en recension här?
 
  • Gilla
Thomas Holm
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Om de är som EA Berg kan du väl skriva en recension här?
Såklart inget jag förväntar mig.

Jag köpte en polygrip som var helt oanvändbar. Jag undrar väl om de här är lika kassa, eller om de fungerar hjälpligt.
 
nimhed nimhed skrev:
Känns som om jag knappt behöver ställa frågan eftersom svaret känns uppenbart, men jag kör ändå.

Plåtsaxarna är bara skräp, eller?
Under förväntan, även för priset.

Näbbarna går förbi varandra och fläker upp plåten om man klipper helt ut.

Den röda saxens handtag och resten glappade enormt. Käftarna var inte ihopskruvade heller.

Den gula saxen gick att klippa hjälpligt med.

De betedde sig som vanliga plåtsaxar som man kastat för att de var slut.
 
  • Gilla
nimhed
  • Laddar…
När kan man förvänta sig att de säljer den något bättre pelarborren nästa gång?
 
nino nino skrev:
Läs inläggen ovanför
Verkar inte vara någon i tråden som har erfarenhet av just den som är på erbjudande denna vecka
 
Hörntvingar, penslar och spacklar. Ger de nya försänkningsborren en chans. Stod inte om de var för metall eller trä :crysmile: Hörntvingar och verktyg på ett kassaband i butik, tillsammans med en öppnad väska och några matvaror.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Mr Tool
  • Laddar…
K
Någon som har erfarenhet av bänkborr maskinen??
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.