Hej!
Osäker om detta är rätt kategori.. hjälp mig gärna flytta om nödvändigt

Behöver idéer

Har en allt för ledsam garagenedfart till garage/källare. Har sådan idé torka på hur den skulle kunna snyggas till. Tänker mig inte något större projekt då funktionen skall bestå med möjlighet att köra in bil om behov uppstår.
Men kör aldrig in bil till vardags. Motorcykeln står innanför den högra porten och tas ut några ggr per år.

Muren till vänster ser ju inte kul ut. I muren finns ett mindre insteget som tidigare var förbyggt med trädörrar.
Garagedörrarna är omoderna men funktionella fortfarande.
Marken blir mer och mer beväxt.
Ett mindre bildskönt plåttak över båda portarna är ju praktiskt men fult.
Nedfarten till den högra garagedörren är uppfylld för att skapa en plan yta där jag parkerat bilen. Dock är utrymme lämnat för att man ska kunna öppna dörrarna och jag kan krångla ut motorcykeln Detta lilla utrymme samlar lätt både löv och sådant jag har för avsikt att köra till återvinningen tyvärr

En bild visar ett tjärmålat staket vi satte upp i våras i anslutning till muren/slänten.

Nedfarten kommer från en grusväg så är nog inte inne på att stensätta om inte någon har förslag hur man gör det snyggt.

Huset är gammalt så vill inte att det ska bli för modern känsla…

Hjälp! Vad ska man hitta på?:thinking:
 
  • En omodern garageinfart med röda dörrar under ett hus, omgiven av en ojämn stenmur och grusmark, mogen för förbättring.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Garagenedfart med ojämn mark, mur och gammalt plåttak, bredvid ett rött traditionellt hus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Äldre hus i rött med vita knutar, ojämn stenmur och trästaket, nedfart till garage under trädäck.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Åsa Lund
Spontant tänker jag sopa rent, måla betongen och sätt upp belysning?
 
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Spontant tänker jag sopa rent, måla betongen och sätt upp belysning?
Har funderat på det där med att måla muren… har du erfarenhet av det? Håller det för fukten från baksidan av muren tro?
 
Åsa Lund
Om du gör rent så färgen får fäste och sedan målar med en färg som är helt diffusionsöppen och gjord för sånt underlag så blir det nog fint!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.