Hej!

Någon som vet var man kan köpa lösa klämringar och muttrar till Esbes sortiment (blandningsventil och shunt)? Jag har några begagnade jag skulle vilja använda, men jag har inte lyckats hitta var man kan köpa nya muttrar och klämringar löst.

Eller är det delar från något annat fabrikat som är kompatibla? Jag testade med en Conex och det verkar vara rätt gänga, men formen var fel.
 
B
Men var är muttern? Klämring har jag tagit nya från bauhaus, och alltid fått det tätt. Men jag har sparat muttern.

Kan tillägga här att biltemas vvs är att undvika...
 
Jag har kvar de flesta muttrarna, men några har försvunnit i demonteringen. Man kanske skall våga testa med någon annan klämring då.
 
Krilleman
Trist :( Är det bättre ställt med LK:s grejer kanske? Är det "Conex-standard" måhända?
 
Krilleman
Rent visuellt skulle jag tror att Conex passar, men det är en gissning.

Och som vi redan vet är det inte helt korrekt att blanda tillverkare på klämringskopplingar tråkigt nog. :thinking:
 
Krilleman Krilleman skrev:
Rent visuellt skulle jag tror att Conex passar, men det är en gissning.

Och som vi redan vet är det inte helt korrekt att blanda tillverkare på klämringskopplingar tråkigt nog. :thinking:
Nä, det är trist :( Jag får för övrigt ta tillbaka det jag skrev tidigare om att conex verkade vara samma gänga som Esbe, det var det nog inte alls.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.