wildeside
Ganska ranglig blir den garanterat med den mängden skruv/spik/infästningar
 
S salkin85 skrev:
Blir ganska luftig vägg med endast två gipsskivor..
Kan du hälpa mig med hur många jag behöver? det måste inte vara exackt. Men ungefär
 
wildeside wildeside skrev:
Ganska ranglig blir den garanterat med den mängden skruv/spik/infästningar
Hur många tycker du man beöver,min lärare sa ca 30 för varje gips,20 för varje skiva och jag tänkte ha 2 av varje
 
D Daniel Barnaniel skrev:
Ser ut som att du även missat arbetskostnad?
Har räknat ut det nu,tack
 
Vad är måtten på en gipsskiva?
 
A alk hmd skrev:
Har räknat ut det nu,tack
Nu är vi nyfikna på vad du kom fram till och om du tror att det är meningsfullt att lämna in din skoluppgift med den förståelse du visat för ämnet?
 
F frause skrev:
Vad är måtten på en gipsskiva?

13mm
 
  • Gilla
  • Ledsen
SågspånPappspikEternit och 1 till
  • Laddar…
A alk hmd skrev:
Kan du hälpa mig med hur många jag behöver? det måste inte vara exackt. Men ungefär
Nä, ta fram miniräknaren, eller fingrarna och räkna själv.
 
F fribygg skrev:
Nu är vi nyfikna på vad du kom fram till och om du tror att det är meningsfullt att lämna in din skoluppgift med den förståelse du visat för ämnet?
F fribygg skrev:
Nu är vi nyfikna på vad du kom fram till och om du tror att det är meningsfullt att lämna in din skoluppgift med den förståelse du visat för ämnet?

ber om ursäkt för om jag uttryckt mej dåligt, men försöker ta till mig de råd jag fått.

MIn lärare berätta att det är ca 300-500 kr om timmen per arbetare,han sa ochså att det kommer ta ca 20-30 timmar så jag tänkte 350x26 vilket är 9100.Jag valde att en arbetare får 350kr varje timme och det tar runt 26 timmar.
 
A alk hmd skrev:
ber om ursäkt för om jag uttryckt mej dåligt, men försöker ta till mig de råd jag fått.

MIn lärare berätta att det är ca 300-500 kr om timmen per arbetare,han sa ochså att det kommer ta ca 20-30 timmar så jag tänkte 350x26 vilket är 9100.Jag valde att en arbetare får 350kr varje timme och det tar runt 26 timmar.
Det ska ochså vara 2 arbetare så det blir 18200
 
P
Alltså varför listar du inte upp det du behöver först innan du börjar leta priser?
Och när du gör det så har du måtten framför dig.
Sen undrar jag om du inte glömt karm, karmskruv, foder, eventuellt golv och taklister. Och hur och med vad hade du tänkt sätta ihop reglarna?
Och hur hög vägg pratar vi om?
Mycket frågor att fundera på och skriva in i uppgiften. Man behöver inte veta exakt men man kan skriva "förutsatt att xxxxx"
 
A alk hmd skrev:
13mm
Ok. Så för att bygga din vägg har du alltså räknat ut att du behöver mindre än 26 mm gipsskiva?
 
F frause skrev:
Ok. Så för att bygga din vägg har du alltså räknat ut att du behöver mindre än 26 mm gipsskiva?
Jag är ganska ny och vet inte så mycket om bygg därför visste jag inte,men hur många gips skivor behöver man för att göra nån vägg,man ska ochså ha det på både sidorna eller?
 
Har du gjort någon ritning än?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.