Hus från 1970 med funkis-fönster där kitt släppt och det behöver skrapas och målas. ska jag passa på att byta fönster eller ska jag hellre investera (hinner och orkar inte själv...) i att renovera? Vill ha samma funkisstil som det är nu men har svårt att få svar från tillverkare på alternativ som kan passa så börjar ge upp köp och därav tanken på renovering. och om man nu ska renovera - verkar knivigt att hitta ngn firma som gör detta i sthlm området?
 
Åsa Lund
Tyvärr inte så bra kvalitet på virket från den tiden.
Läs på i boken Gamla fönster
Låna på biblioteket?
 
Byggde man funkis hus på 70talet?
 
C carrolz skrev:
Hus från 1970 med funkis-fönster där kitt släppt och det behöver skrapas och målas. ska jag passa på att byta fönster eller ska jag hellre investera (hinner och orkar inte själv...) i att renovera? Vill ha samma funkisstil som det är nu men har svårt att få svar från tillverkare på alternativ som kan passa så börjar ge upp köp och därav tanken på renovering. och om man nu ska renovera - verkar knivigt att hitta ngn firma som gör detta i sthlm området?
Hittade den vid googlel:ng, om de är bra vet jag inte men du borde kunna få en pris uppskattning:
https://www.fonsterrenoveringstockholm.se/kontakta-oss-offert-fonsterrenovering/
Vet inte hur många fönster det rör sig om, men är de ett 10-tal, så borde även firmor i Västerås, Eskilstuna och Uppsala kunna vara intresserade.


Jag vet inte riktigt hur ett "funkis-fönster" ser ut, ser de inte ungefär ut som ett modernt sidohängt fönster?
Då finns det ju företag som säljer fönster och monterar. Annars finns det ju en uppsjö företag som säljer fönster.
Finns även ett antal som säljer efter din konfiguration. Då får du montera själv eller ta in en snickare som gör jobbet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.