Gjort en rejäl makeover på vårt garage senaste tiden och nu står jag inför ett sista moment som jag inte har någon vettig lösning för att få snyggt.

Som ni kan se på bilderna så är socklarna stor variation i både djup och höjd längs med väggarna/golv. Tyvärr så är plattan gjuten riktigt dåligt och många timmar har spenderats med att slipa hela golvet redan. Garaget har ingen golvbrunn så tvättning av bil m.m. kommer inte att ske i garaget utan primärt är tanken att det ska bli ett gym & förråd.

Hur löser jag detta på ett smidigt och snyggt sätt?

Funderat på att fixa en L profil i Alu eller plåt och göra linjen rak mot väggen och sedan ev. klippa till nerkant så den matchar golv alternativt låta det vara glipor mot golv och fylla med fogmassa av något slag och måla över med epoxy.

Ös på med förslag! Tack på förhand.
 
  • Ojämn sockel och golvkant i ett garage som behöver renovering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ojämn sokkel mellan vit vägg och grå betonggolv i garage under renovering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ojämn sockel där vägg möter ojämnt garagegolv med synliga variationer i höjd och djup.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ojämn och oregelbunden sockel längs en vägg i ett garage med ojämnt gjuten och slipad betongplatta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ojämnt garagegolv med varierande sockelhöjd längs väggen, behov av slutfinish.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag hade satt en klinker-sockel för att dölja det.
 
Enkla lösningen: Måla och ställ hyllor och låga viktställ längs väggarna.
Jag antar,att gymdelen höjs ca 5-6* cm från nuvarande golv så det i sig döljer en del.

Annars putsa och sen måla.

*platonmatta, plywood, fallskyddsmatta eller slitskyddsplywood beroende på var vikterna ska hamna.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.