Hej,

Jag installerade en Yale Doorman L3 igår och allt fungerade bra tills jag skulle ge min fru access via app (Yale access).

I flödet kan jag bara skicka henne en länk för nedladdning. Hon kan därefter bara lägga till en ny device genom att göra en facory reset.

Någon här som lyckats få till flera app-användare på ett lås? Hur gjorde ni?
 
N Nikel skrev:
Hej,

Jag installerade en Yale Doorman L3 igår och allt fungerade bra tills jag skulle ge min fru access via app (Yale access).

I flödet kan jag bara skicka henne en länk för nedladdning. Hon kan därefter bara lägga till en ny device genom att göra en facory reset.

Någon här som lyckats få till flera app-användare på ett lås? Hur gjorde ni?
Jag står med samma bekymmer.
 
Jag råkade ut för samma sak. Följde Yales instruktion men när min fru fick länken och följde stegen därifrån slutade det med att hon skulle ta över som ägare och att låset skulle fabriksåterställas efter att jag bekräftat.

Men, i min app raderade jag då hennes användare för låset och la till henne igen. Nu med skillnaden att hon ju redan hade appen installerad och en egen registrerad Yale-användare.

Vet inte om det spelade roll men jag använde alternativet Via app och sedan manuellt registrering av mobilnummer och namn. Direkt då fick min fru upp en notis i sin Yale-app att hon var inlagd på vårt lås och sedan dess är vi båda ägare och app-användare på låset.
 
Frågan är löst.
Inbjudan skickas länkad till telefonnummer. Den inbjudna måste skapa konto hos Yale och då kopplat till det telefonnummer inbjudan är skickad på. När hen sedan loggar in på sitt konto så har hen access till låset enligt inbjudan.
 
  • Gilla
Dalapagen
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.