Hehehe Multi funktional Garage :)

Skämt o sido .. 90kvm´s dubbelgarage var inte och leka med :)
 
L
ANGÅENDE LB-HUS I VÄSTERÅS:

Jag är distriktsansvarig säljare i Västerås och vill med detta inlägg tala om att användare GUST inte alls köpt något TJÄDERN av LB hus eller fått detta pris. Ej heller några tillvalspriser...

Anledningen till att jag vet detta är att jag aldrig gett bort några priser på Tjädern i Västerås och definitivt inte till Irsta, Priserna som anges av GUST stämmer heller inte.

Mitt syfte med detta inlägg är att klargöra att detta inte är en LB-hus kund. Jag kommer inte göra några fler inlägg eller svara på några frågor genom detta forum.


Med glad hälsning
/Saralynn Wiljebrand
Ditriktsansvarig säljare/ Västmanland

 
LB-HUS skrev:
ANGÅENDE LB-HUS I VÄSTERÅS:

Jag är distriktsansvarig säljare i Västerås och vill med detta inlägg tala om att användare GUST inte alls köpt något TJÄDERN av LB hus eller fått detta pris. Ej heller några tillvalspriser...

Anledningen till att jag vet detta är att jag aldrig gett bort några priser på Tjädern i Västerås och definitivt inte till Irsta, Priserna som anges av GUST stämmer heller inte.

Mitt syfte med detta inlägg är att klargöra att detta inte är en LB-hus kund. Jag kommer inte göra några fler inlägg eller svara på några frågor genom detta forum.


Med glad hälsning
/Saralynn Wiljebrand
Ditriktsansvarig säljare/ Västmanland
Bra inlägg!!
Hoppas vi slipper gust:are i framtiden!!!
Hmm, vad tjänar man på att ange falsk information åt det hållet?! Jag menar, anger man överpriser så kan det ju finnas en anledning... Jaja, det är väl kanske återigen en infiltrerad säljare ;)
 
DÅLIGT INLÄGG!!!

Om LB-hus säljare vill argumentera kring sin prissättning ska de inte nyttja detta forum (där de enligt diskussionsreglerna inte är välkomna). Istället bör LB-hus repa mod och bemöta GUST genom att lägga ut priser på sin egen hemsida.

Som botgöring för överträdelsen (och klavertrampet) föreslår jag SaraLynn Wiljebrand att LB-hus omedelbart börjar sponsra detta forum
 
Jag håller med om att dom borde lägga ut en prislista.
Varför finns ingen officiell prislista på husföretagen??
(Förutom Ä-hus och Smålandsvillan?)

Samtidigt så är det bra att man fick klarhet i gusts inlägg, som iaf gjorde mig skeptisk...

Mvh, Jessica.
 
Jag vill bygga en duett från myresjöhus letar mest tomt nu och hur det blir i framtiden med arbete då jag letar nytt just nu!
 
ok skrev:
DÅLIGT INLÄGG!!!

Om LB-hus säljare vill argumentera kring sin prissättning ska de inte nyttja detta forum (där de enligt diskussionsreglerna inte är välkomna).  Istället bör LB-hus repa mod och bemöta GUST genom att lägga ut priser på sin egen hemsida.

Som botgöring för överträdelsen (och klavertrampet) föreslår jag SaraLynn Wiljebrand att LB-hus omedelbart börjar sponsra detta forum
Jag tycker inte detta var någon argumentation kring sin prissättning, utan bara ett kort och koncist dementerande av falska uppgifter. Det tycker jag känns helt ok för min del. Marlene kanske också talar om vad hon tycker?

Edit: Däremot tycker jag du har rätt i att LB-hus gott kan ta och sponsra forumet genom att betala för reklamplats!
 
"Anledningen till att jag vet detta är att jag aldrig gett bort några priser på Tjädern i Västerås och definitivt inte till Irsta" :surprised:

Den här meningen säger en hel del om branschen, skrämmande...

MVH /Byggai LKPG
 
Förstår inte riktigt vad problemet är?
Om de inte vill lägga ut priser på sin hemsida är det väl deras ensak?

Om de vill marknadsföra sig på det eminenta Byggahus.se är det väl ett beslut de tar utifrån affärsnyttan med det.

Och att de inte lämnat ut priser till någon del av landet är väl på inget sätt felaktigt, eller?

Var och en gör affärer på sitt sätt.

Har jag missat något?

mvh
David
 
David:

Kan du nämna en annan konsumentbransch där man ska stå i tacksamhetsskuld till producenten för att man har fått ett prisförslag?

Att offerter kostar (vid specialbeställningar) i företagssammanhang samt att man som tillverkare vill få in merkostnaden i kalkylen är självklart. Det förstår vanligtvis även kunden. Här handlar det dock om försäljning av standardprodukter/kataloghus till konsumenter (offertkostnaden bör var i det närmaste minimal i relation till produktens pris). Säljkostnaden bör de dessutom kunna estimera samt införliva i sina marginaler. Konsumenten ska inte behöva känna att han utnyttjar säljarens dyrbara tid samt att de ska vara ett hokuspokus kring att få ett snabbt preliminärt/ungefärligt pris.

Men att en säljansvarig har koll på att de aldrig lämnat ut ett pris på en hustyp i en så stor stad som Västerås visar ju på hur de behandlar sina potentiella kunder. Hustypen kanske inte ska byggas, utan bara se pampig ut i huskatalogen…

Jag vänder mig ej emot deras policy att ej presentera en offentlig prislista på hemsidan (det finns tydliga fördelar och nackdelar med det och det är leverantörens strategiska beslut) ej heller bryr jag mig om deras marknadsföringsstrategier, utan det är ordvalet i säljarens mening som jag tycker är märklig.

”aldrig gett bort några priser” (är det extremt värdefull information vi talar om eller? Är prisförslag en sällsynt knapp resurs…?)

Med vänlig hälsning /ByggaiLKPG
 
Hej, vi byggar ett Myresjöhus, Ljusgården. Den store utgaven + at vi ritat inn litt ekstra kvadrat. Totalt er boyta 200m2.
Årsaken till att vi valgte detta huset är at vi vil ha högt opp i tak (3.70)
Stort vardagsrum (70m2)
Öppen planlösning med bardis ut ifra köket.
Köket 25m2
Store panorama fönster (3m) x3
2 bad
3 soverum
1 kontor
1 stor tvättstuga.

Tycker spes om att det inte er noe "død-plass" i huset. Det vill si korridor/gang osv... (lite inngangsparti bare)
Älsker att huset er ljust.

For huset (alt som behøves for å reise huset bare)
Yttervägger, innervägger, fönster, tak, dører, lister osv..
gav vi 1,1 mill ( vi hadde noen tillval på dører osv)
Ellers anliter vi hjälp andre ställen for å gjøre huset og alt innvendig. Köper också allt utstyr av andre uavhengig firma i tillegg til at vi får andra til att gjøre gulvvarme, el osv...da vi har mulighet til godt rabatter i min manns jobb. Og man slipper dette 15-20 tillegget som hustilvärkaren lägger på prisen for å fikse det for oss.
350 000 kr for tomten.

Ha en fin dag.
 
Vad jag istället hoppas att Saralynn menade med sitt inlägg är att inga kunder i Västeråsregionen har efterfrågat något prisförslag på Tjädern och att hon i sin upprördhet mot Gust (som bör bemöta Saralynns inlägg, annars är det lite Trollvarning) slant lite på tangenterna... 8)
 
Nu är detta ett helt nytt mne och har inget med rubriken att göra! Jag föreslår att ni startar en ny tråd angående varför priser skall vara hemliga eller ej
 
LB-HUS skrev:
ANGÅENDE LB-HUS I VÄSTERÅS:

Jag är distriktsansvarig säljare i Västerås och vill med detta inlägg tala om att användare GUST inte alls köpt något TJÄDERN av LB hus eller fått detta pris. Ej heller några tillvalspriser...

Anledningen till att jag vet detta är att jag aldrig gett bort några priser på Tjädern i Västerås och definitivt inte till Irsta, Priserna som anges av GUST stämmer heller inte.

Mitt syfte med detta inlägg är att klargöra att detta inte är en LB-hus kund. Jag kommer inte göra några fler inlägg eller svara på några frågor genom detta forum.


Med glad hälsning
/Saralynn Wiljebrand
Ditriktsansvarig säljare/ Västmanland

Bra inlägg!

Tyckte det lät för bra, och mig veterligen så finns det väl inga garage i den storleken....om man inte bygger ett enplanshus utan innanmäte... ;D ;D ;D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.