Skip6711 Skip6711 skrev:
Sidor som denna har jag glömt. De var väldigt populära för några år sedan
[länk]
Man borde sno kidsens (mina kids åtminstone) telefoner, plattor och laptops och lägga den som startsida i deras browsers.
Får mig att tänka på blinkade html text och under construction gif
 
  • Gilla
  • Haha
Jocke Best och 4 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Får mig att tänka på blinkade html text och under construction gif
images
 
  • Älska
AndersMalmgren
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
[bild]
Det där var ju nyutgåvan ;)
 
image01-e1446465731161.png
En besöksräknare var ett måste!
 
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
linneac och 6 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Blink-taggen hade jag glömt bort. Den var bra på den tiden alla använde samma webbläsare...
[länk]
[länk]
Den var hemsk :p Fyfan för hemsidor från förr :D

Dagens sidor tycker jag dock är för fluffiga. Utnyttjar inte utrymmet alltid. Här är min site jag jobbar på för jobbet som använder angular material design. För mycket padding generellt. Vet inte varför UX/designers gillar det.

Skärmbild av en webbapplikation med Angular Material Design och transaktionstabell med generös padding.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Kretikos Kretikos skrev:
Det där var ju nyutgåvan ;)
Jag är en ungdom på blott 40, den där som gällde när man var 10 bast ;)
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Jag är en ungdom på blott 40, den där som gällde när man var 10 bast ;)
Jag bytte upp mig till denna då den gamla föll i bitar. Nu har äldsta hittat den i källaren såg jag för en tid sedan. Kom och frågade om jag kunde visa hur man spelar :D
En öppen hyllplan full med spel, inklusive Monopol och brädspel, i en rörig ordning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Gammelnörden
Inte ett brädspel men av trä - dåtidens "Plus-plus". :D
Gammalt träpusselspel Zig-Zag med bitar utspridda bredvid lådan och instruktionsblad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
linneac och 2 till
  • Laddar…
Kempa_swe
Kommer ihåg tiden när man gick inom kiosken påväg hem från skolan. Fick stå och peka på vilka godisbitar man ville ha och det stod hur många ören de kostade.
Idag skulle det varit kul att se hur många av ungdommar och barn som ka ringa på en telefon med sifferskiva som man snurrade
 
  • Gilla
Tule54 och 2 till
  • Laddar…
J j-o75 skrev:
Dom som hade en övervakare hade en sådan kommer jag ihåg! När det pep så fick dom brått att leta reda på en telefon för att ringa upp och berätta var dom befann sig! Dom fanns väl parallellt med mobilerna ett tag och vissa trodde till och med att dom skulle ha en ljus framtid för funktioner som att skicka meddelanden till folk.
sökarna kunde visa en specifik kod eller vem som hade ringt.
 
Jonas Persson
Kempa_swe Kempa_swe skrev:
Kommer ihåg tiden när man gick inom kiosken påväg hem från skolan. Fick stå och peka på vilka godisbitar man ville ha och det stod hur många ören de kostade.
Glöm inte den obligatoriska frågan,"hur mycket har jag kvar?", till den som plockade godisbitarna enligt dina önskemål och samtidigt bedrev huvudräkning på beloppet. Bakom dig i kön stod mannen som bara skulle köpa en Expressen för 2,50 och stampade...
 
  • Gilla
  • Älska
slurppe99 och 8 till
  • Laddar…
Jonas Persson
Begreppet "gå ut och köpa kvällstidningen" finns kvar, men mest som en skenmanöver för något annat.

Förr i tiden gick många till den lokala kiosken bara för att köpa tidningen. Frugan handlade mat, då och då, men tidningen (med "färska" nyheter från gårdagen) ville man(nen) läsa varje dag.
 
N Nisken skrev:
Ammoniumperklorat + Polysulfid + aluminiumpulver = raketbränsle! Samma som borostrarna till Rymdfärjan, byggde vi amatörraketer med på 70 och 80 talet. Googla på Raketgruppen IRA - vilka smällkarameller, finns några filmer upplagda där med!

De höjde lite på ögonbrynen när några tonåringar kom till Åkerskrutbruk och köpte 250 kg ammoniumperklorat kontant och lastade in det i en Saab 95 och körde hem....
Hade det hänt något på vägen så hade det inte blivit något kvar av bilen.....

Det var ammoniumperklorat som small i pepcon:katastrofen.

https://en.wikipedia.org/wiki/PEPCON_disaster
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Jag är lite yngre så min första telefon var en
GF 768

[bild]

Farsan hade en NMT svintidigt den satt monterad i bagageluckan så hade man en lur i framsätet.

Han var också med och utvecklade GSM, kom ihåg att jag åkte med han i en skåpbil där innehållet i skåpbilen var en GSM prototyp, har för mig det var för att testa hur den fungerade vid rörelse.
Roamingtester. NMT , där dog förbindelsen när man skulle byta växel (5 växlar med flera basstationer) och var man vid en gräns mellan två växlar.
Roaming mellan basstationer i NMT fungerade.
GSM tog bort den här svagheten.
Fungerar det att fortsätta med samtalet om man reser mellan Danmark och Sverige ?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.