S
fantastiskt verktyg , har använt den till allt möjligt , mest vid fönsterrenovering att montera mellanglas-persienner , kapning-slipning kakel med diamant-kapskiva
 
  • Gilla
Tule54 och 1 till
  • Laddar…
Har du länk till erbjudandet?
 
D Dublin skrev:
[länk]
Sen kan man dubbelkolla mot amazon.de där fanns det nog nån ytterligare variant.
Tack, kanske slår till på 8220/65, varit inne på det länge, 9% rabatt, inte 25% som vissa varianter, men I guess bättre än inget :)
 
Många gånger har jag haft nytta av min (en Proxxon). Ofta gäller det att slipa något eller att kapa nånting med de pyttesmå kapskivorna. Den är ganska gammal och jag fick byta triac på den förra året då den fick nåt fel och smälte en resistor. Men nu är den igång igen.
 
  • Gilla
Dublin
  • Laddar…
Jag ärvde en Dremel för tio år sedan och har använt den en (1!) gång.
 
  • Gilla
Dublin
  • Laddar…
Jag använder min (Proxxon) framförallt till att kapa och slipa kolfiber som annars är helt enastående på att slöa ner sågar och filar. Även till avkapning av tunna (upp till ca 10mm) stänger av järn, glas- eller kolfiber eftersom det går mycket fortare (för mig) att kapa med maskinen än att ta fram metallskruvstycke och leta efter bågfilen.
 
  • Gilla
Ulltand
  • Laddar…
Finns kapskiva för trä till dremmel?
 
J JFrisk skrev:
Denna finns ju:
[länk]
Tycker den fungerar hyfsat. Men ren kapskiva är det ju inte.
Nice! Kan ju vara bra i trånga lägen.
 
Med stadig hand och tungan rätt i mun fräste jag nytt spår på förstörd skruv i en I-Phone när det var dags för skärmbyte. Jäsingen vad nöjd jag var med inköpet då..
 
  • Gilla
stenna och 1 till
  • Laddar…
S
S Syster.K skrev:
Med stadig hand och tungan rätt i mun fräste jag nytt spår på förstörd skruv i en I-Phone när det var dags för skärmbyte. Jäsingen vad nöjd jag var med inköpet då..
fräst upp alla( små kapskivor) skruvspår i fönstrerns gångjärn(minst 60 års färglager) för att ta ur dem finns inte utrymme att lyfta ur fönstren ,
 
  • Gilla
Dublin
  • Laddar…
S stenna skrev:
fräst upp alla( små kapskivor) skruvspår i fönstrerns gångjärn(minst 60 års färglager) för att ta ur dem finns inte utrymme att lyfta ur fönstren ,
Det är ju ett bekant användningsområde. Återskapat spåren i skruvarna till knivarna i robbotklipparen flera gånger. De är inte alltid så skruvlika efter en sommar i trädgården med något ställe med kantsten som vid olycklig körning verkar ta just skruvskallarna.
 
  • Gilla
Dublin
  • Laddar…
Förstår inte frågan. Motivera ett verktygsinköp? ;)

Nej, allvarligt så kör jag ofta kapskiva på den för att kapa småskruv, slipa spår, kapa småsaker, slipa kedjan på motorsågen, borra osv. Har man tävlat med RC bilar har man minst en Dremel i samlingarna. :)
 
  • Gilla
Erik Salhammar och 3 till
  • Laddar…
Fräsa ut för kabel i utanpåliggande dosor !
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.