Hej!
Vi har tänkt att sätta in en diskmaskin och jag kollar lite hur vatten och returrör ska dras. På varmvattensledningen sitter det redan en koppling efter ventilen(bifogar bild). Är det för att det har suttit en diskmaskin där innan och vad behövs för att koppla på diskmaskinen på den kopplingen? Sedan är det returen om jag kan koppla på den på den inringade pipen(bifogad bild)?
Tack på förhand!
 
  • Vattenledningsrör med en ventil och en tom koppling redo för diskmaskinsinstallation.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vattenledningar under diskbänk med inringad koppling för trolig diskmaskinsanslutning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
A
L Lars Schröder skrev:
Hej!
Vi har tänkt att sätta in en diskmaskin och jag kollar lite hur vatten och returrör ska dras. På varmvattensledningen sitter det redan en koppling efter ventilen(bifogar bild). Är det för att det har suttit en diskmaskin där innan och vad behövs för att koppla på diskmaskinen på den kopplingen? Sedan är det returen om jag kan koppla på den på den inringade pipen(bifogad bild)?
Tack på förhand!
Enklast är att byta diskblandaren.
Att använda t-flrgreningen medför mycket rördragning och flera kopplingar
 
Man brukar väl även ansluta på kallvatten?
 
A
R Robert-san01 skrev:
Man brukar väl även ansluta på kallvatten?
ja det är det vanligaste men vissa önskar det motsatta
 
electroluxaren skrev:
Enklast är att byta diskblandaren.
Att använda t-flrgreningen medför mycket rördragning och flera kopplingar
Okej, tack för svar. Då kopplar jag bara diskmaskinen på blandarröret med avstängningen?
 
Ja, har du (köper) en kökskran som har ”diskmaskinskran” så ansluts diskmaskinen till den.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.