Hej! Har problem med möss som klättrar in i proppskåpet för att bli grillade. Sen stinker det som bara den. Vill gärna slippa tömma på kadaver ett par ggr per år. Har ni något tips på något jag kan peta in för att isolera som inte kommer ge kortis. Och såklart som inte gör livet pest för elektriker som ska jobba med proppskåpet senare.

Tack på förhand
 
Frågan man bör ställa sig är hur de kommer in i elrören? Ligger de öppna rörändar på vinden så börja där istället. Man kan trycka i fogmassa men det blir såklart svårare för framtida elektriker men också svårt att applicera.
 
De kommer nog inte genom rören utan bredvid. Vi har samma problem. Det är tomrum i väggarna där rören går och där är fritt fram för möss. Oftast märker vi det när jordfelsbrytaren löser.
 
J Johan456 skrev:
Frågan man bör ställa sig är hur de kommer in i elrören? Ligger de öppna rörändar på vinden så börja där istället. Man kan trycka i fogmassa men det blir såklart svårare för framtida elektriker men också svårt att applicera.
Tyvärr vet jag inte. Jag hyr bara så jag kan inte börja öppna bakom paneler osv..
 
Vad tror ni om att trycka in ett antal sådana här bitar? Plastull tror jag det är
 
  • Hand håller flera lager av grått plastullmaterial.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Ö ÖronMüsli skrev:
Vad tror ni om att trycka in ett antal sådana här bitar? Plastull tror jag det är
Om den underhåller brand är det ingen bra idé. Vad sägs om en gipsskiva eller spackel?
 
Ö ÖronMüsli skrev:
Vad tror ni om att trycka in ett antal sådana här bitar? Plastull tror jag det är
Har du länk till den? Ska den funka för att stoppa möss? Var har du tänkt att sätta den?

Hittade denna, kanska bra att testa:
https://www.skadedjursbekampning.nu...ik_duMDuFcMCSJh0EAsSVo0u-s6k3U54aAswFEALw_wcB

Om du hyr kanske värden kan hjälpa till att fixa problemet...

Om man stoppar mössen från att gå in i elcentralen kommer de fortsätta att leva inne i väggarna, man kanske skulle ta upp hål och sätta fällor bredvid.
 
Tror inte vi kommer ifrån möss i väggarna. Det är ett gammalt hus. Vill mest slippa bbq i proppskåpet eftersom det ligger i köket. Stanken är otrevlig. Funderar på om det finns något som kan neutralisera lukten bra.. Så kan jag tömma proppskåpet mer sällan istället
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.