Hej

Vi har en villa med källaren som är byggt 1966. Fått fuktskada i gillestugan. Huset är dränerat nu och vi håller på renovera totalt i gillestugan. Men när vi tog bort golvskivan såg flera rostiga rör undrar om det är för varmvatten? Kan man på något sätt kapa av dem? Eller måste de bytas ? Är så rädd att göra klart allt och i närmaste år får vi läckage pga dem då

tacksam för all tips
 
  • Rostiga rör på ett betonggolv med borttagen golvskiva, träspån och en träbjälke syns.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Rostiga rör på grus och betong under golv, misstänkta för vattenläckage i renoverad källare.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Rostiga rör och smuts på ett betonggolv syns där en golvskiva tagits bort under renovering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ser ju ut att kunna vara någon typ av golvvärme? Jag skulle definitivt ta bort dem, men det gäller ju att hitta någonstans att plugga.
 
Har du rostrött inuti vattencisternen på toaletten ?
Oavsett, det där hade jag passat på att byta om det ändå är blottat. Var kommer röret från, den delen hade jag också bytt.
 
Är de ens i bruk idag?
 
I InsidersUnited skrev:
Har du rostrött inuti vattencisternen på toaletten ?
Oavsett, det där hade jag passat på att byta om det ändå är blottat. Var kommer röret från, den delen hade jag också bytt.
Vet faktiskt inte varifrån den kommer , tror måste riva ännu mer för att hitta den.
 
B b8q skrev:
Ser ju ut att kunna vara någon typ av golvvärme? Jag skulle definitivt ta bort dem, men det gäller ju att hitta någonstans att plugga.
B b8q skrev:
Ser ju ut att kunna vara någon typ av golvvärme? Jag skulle definitivt ta bort dem, men det gäller ju att hitta någonstans att plugga.
Min man misstänker också att det kan vara gammaldags golvvärme. Då får vi riva mer tills vi hittar grunden kanske.



I InsidersUnited skrev:
Har du rostrött inuti vattencisternen på toaletten ?
Oavsett, det där hade jag passat på att byta om det ändå är blottat. Var kommer röret från, den delen hade jag också bytt.
 
Huddingebo Huddingebo skrev:
Är de ens i bruk idag?
Tror inte de är i bruk ☺️
 
T Tanya Beck skrev:
Tror inte de är i bruk ☺️
Om de inte är i bruk, varför funderar du på att byta dem?..............
 
  • Gilla
Huddingebo
  • Laddar…
I InsidersUnited skrev:
Om de inte är i bruk, varför funderar du på att byta dem?..............[/QUOTvet inte exakt hur den funkar
I InsidersUnited skrev:
Om de inte är i bruk, varför funderar du på att byta dem?..............[/QUOTE
I InsidersUnited skrev:
Om de inte är i bruk, varför funderar du på att byta dem?..............
Det är En bra fråga ,, vet inte faktiskt det bara en fundering
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.