richardtenggren
HOBBY ARCHITECT HOBBY ARCHITECT skrev:
För det första kallar jag mig inte arkitekt, sen får man tycka vad man vill även om sånt som är udda.
Det är troligen ditt användarnamn som åsyftas. :)
 
  • Haha
  • Gilla
maria01 och 2 till
  • Laddar…
HOBBY ARCHITECT
richardtenggren richardtenggren skrev:
Det är troligen ditt användarnamn som åsyftas. :)
Som är hobby architect.
 
Staffans2000
F FunkishJonny skrev:
Många fina linoleumgolv också. Skulle de gå att fräscha upp på något vis?
Sandpapper och fotogen, är ett tips jag fick.
Själv skulle jag även testat med kokt linolja.

Staffans
 
Staffans2000
HOBBY ARCHITECT HOBBY ARCHITECT skrev:
[bild]
[länk]
Finns det nån tråd som heter fula hus till salu?
Hur fräckt som helst!

Staffans
 
  • Gilla
richardtenggren
  • Laddar…
  • Gilla
  • Älska
Dortmunder DAB och 6 till
  • Laddar…
Fyller på med ytterligare ett ungefär jämnårigt hus, från lilla småländska staden Högsby. Utsikt över Emån också, för den som gillar vatten!
https://bostad.hemverket.se/43068-storgatan-2-hogsby-villa.html#pictures
Rosa jugendvilla i Högsby med utsikt över grönskande trädgård och Emån.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Uppmärksamma personer hittar kakelugnen med eldningsförbud, någon har skrivit "No fire" med spritpenna på den :rofl::geek:. I övrigt är huset fullständigt nerlusat med kakelugnar och parkettgolv, inte alltför sönderrenoverat heller.
 
  • Gilla
  • Älska
Pin och 4 till
  • Laddar…
HOBBY ARCHITECT HOBBY ARCHITECT skrev:
Som är hobby architect.
Hahaha
 
HOBBY ARCHITECT
M maria01 skrev:
Hahaha
?
 
HOBBY ARCHITECT
SågspånPappspikEternit SågspånPappspikEternit skrev:
Fyller på med ytterligare ett ungefär jämnårigt hus, från lilla småländska staden Högsby. Utsikt över Emån också, för den som gillar vatten!
[länk]
[bild]
Uppmärksamma personer hittar kakelugnen med eldningsförbud, någon har skrivit "No fire" med spritpenna på den :rofl::geek:. I övrigt är huset fullständigt nerlusat med kakelugnar och parkettgolv, inte alltför sönderrenoverat heller.
Så sött!
 
Var ett rejält taxeringsvärde också men att start budgivningen på 3,75 gånger taxvärdet är högt...
 
  • Wow
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
HOBBY ARCHITECT
Larsa Larsa skrev:
Priset är ju helt sinnesjukt, men vilket hus.......
[bild]
[länk]
Snyggt. Ser lite ut som en bakelse eller nåt. :)
 
R roli skrev:
Var ett rejält taxeringsvärde också men att start budgivningen på 3,75 gånger taxvärdet är högt...
Det finns ju flera ambassader i närheten så det kanske blir nåt land som köper det som en snyggare ambassad eller som en hyfsad bostad till ambassadören. Kan man attrahera nån sån köpare lär ju priset inte spela nån roll...
 
Maria T
Larsa Larsa skrev:
Priset är ju helt sinnesjukt, men vilket hus.......
[bild]
[länk]
Jo det där har jag också gått förbi massa ggr, mina f d svärföräldrar bodde längre bort på samma gata, deras villa är en mer "normal" på runt 200 kvm och tomten kanske är 1200 kvm.
Mycket troligt objekt för ambassad; en privatperson som har råd att köpa en fastighet med den prislappen tror jag hellre skulle välja nåt modernt och spektakulärt fast mer avskilt, eller en gammal herrgård.
 
Redigerat:
Larsa Larsa skrev:
Priset är ju helt sinnesjukt, men vilket hus.......
[bild]
[länk]
Åh, Lidingö! Kommer ihåg när vi tittade på ett hus i Herserud på 80-talet och svärfar så att det kan ni inte köpa, ni kan inte skuldsätta er så! Nu hade det varit värt 15-20 miljoner...
 
  • Gilla
  • Haha
Dortmunder DAB och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.