Ok, då har du ganska nära till stadsdelen Norby, där två till förmodade Piradoff-hus står. Utanför Uppsala, i Knivsta, finns minst två andra Piradoff enl. tidigare annonser jag sett, hittar dock ej igen dem.

Husen i Norby hittar du på norra sidan av Norra Parkvägen (gult, stort, herrgårdsaktigt) samt västra sidan av Alvägen, mellan Södra Parkvägen och Malma Bergsväg (rosa, med vita pelare, mycket snyggt!). Båda husen sticker ut från mängden och du borde inte kunna missa dem.

/A
 
Någon som vet om piradoff har byggt några hus runt Stockholm?
 
Jag har sett att Piradoff håller på att bygga två hus ute på Dalarö. När man nästan är framme vid Karlsunds Marina (eller om det var så att man precis passerat) står det en skylt till höger. Där kan man köra in och kolla.
 
Ullis L skrev:
Jag har sett att Piradoff håller på att bygga två hus ute på Dalarö. När man nästan är framme vid Karlsunds Marina (eller om det var så att man precis passerat) står det en skylt till höger. Där kan man köra in och kolla.
Tackar! Ska kolla förbi när jag är i trakten någon gång.. :)
 
Anders1010 skrev:
japp, du har sett vårt hus på åkern, ingen vacker syn eller hur...men nu är det bara 3 veckor till besiktning och de nya snickarna har varit fantastiska.
Ja, vi bor ju själva i Svalöv så man ser det ju varje gång man ska in till Eslöv i nåt ärende...

Gud va synd vi tyckte om er när det hände! Det såg ju verkligen ut som andra världskriget. Och vi undrade ganska länge hur ni skulle gå vidare, då det tog så pass lång tid innan arbetet kom igång igen. Kul att höra att det verkar ha löst sig på bästa sätt, läste i en annan tråd...
 
Jag går själv i byggtankar och har gjort det ett längre tag. När jag fick se min väns nya hus bestämde jag mig snabbt för stenhus just som du sagt. Det var ett exklusivt stenhus som verkligen stack ut och imponerade, och han själv hade fått vara med och anpassa dem delar han ville.

Han byggde med Piradoff och det kommer nog jag också göra den dag jag ska unna mig något fint. Hela processen ska ha gått smidigt till och han är verkligen skitnöjd, det förstår jag!
 
Lite gratisreklam i sitt första inlägg är aldrig fel. Kan vi få se några bilder på din väns imponerande hus?
 
Piradoff - Konkurs inledd 6 nov 2007.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.