Jag vill lyfta ett varningensfinger för Er som tänker anlita Veteranpoolen. Det kommer bli dyrare än man tänkt sig.

Jag anlitade de för att byta blandare i badrummet och byta silikonfogar som blivit missfärgade på två ställen i badrummet. De var tvungna att sära på handfatet från kommoden som den var ihop limmad med för att sen limma tillbaka den när de bytt ut blandaren, Jag anlitade de för att det var ett småjobb och ingen annan jag kände kunde ta sig an det.

Det tog de tre timmar och kalaset landade på 3349 plus att de gjorde ett rot avdrag på strax över 1000 kr.

De kostade 600 kr/ timme exklusive annan kostnad så som material, milersättning.

Ä det här rimligt!!?

Tacksam för feedback :)
 
Frågade du inte efter en prisuppskattning innan?
Eller kollade timdebiteringen? Och jämförde med en rörmokare……..
 
Pratade med en Richard som mejlade att de debiterade 420 kr/ efter rotavdrag skulle priset landa på. Minimidebitering var 2 timmars arbete. Det var två äldre män här. Varav den ena var bättre på våtutrymmen och kunde hantera silikonfog tydligen och den andra för att byta ut blandaren. Så sa de. De var här tillsammans i 3 timmar. På fakturan blev jag debiterad för 6 timmar, 3 timmar var för varje gubbe tydligen. därefter tog de betalt för att ha kört 46 km fast deras arbetsplats ligger enkel väg 9 km från där jag bor.

Man får ingen bra känsla från de och jag var naiv och tänkte att äldre och mer erfarenhet ska premieras och tänkte att de äldre kan behöva arbete efter pandemin m.m.

Riktig skit känsla på #Veteranapoolen nu! Aldrig mer!!
 
Har en snarlik erfarenhet av veteranpoolen i göteborg. Anlitade under sommaren en elektriker, fick på sms att det var 550:-/ timmen före rot. Då jag bor i alingsås utgick jag från att det vara samma taxa då kontoret är i Lerum. Men döm om min förvåning när första fakturan dimper ner.

Vederbörande elektriker anlände till arbetet 1a dagen med el cykel en ryggsäck utan verktyg.. fakturerade för 2 timmar.

Först stämmer ej timmarna sedan tog man betalt för mitt egna material och utöver det så hade timmar taxan ändrats från 550:- till 627:- per timme före rot.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.