Gardena verkar ha längst garanti på marknaden på 5 år.
Vet nån vad som inte går på garanti och krävs regelbunden service för att få sina 5 års garanti?
 
Enbart registrering av klipparen hos gardena krävs för att förlängd garanti ska gälla.
Garantin täcker även stöld av maskinen.

Garantin täcker ej slitagedelar (batteri/knivar/kugghjul).
 
Knivar kan jag förstå men batteri och kugghjul känns ju rätt trivialt att de är specade för att klara 5 år, vad är annars syftet att lura på en garantin?
 
Men vilka kugghjul pratar vi om?
Jag tänker att om man ger 5 års garanti så ska väl produkten vara specad för att klara 5 år ?
 
Ingen aning vilka kugghjul de avser.
Har snart kört 8 år med en gardena-robot utan problem med drivning.
 
Låter bra! Kan nån berätta vad man använder wifi funktion till? Betyder det att man bara kan prata med roboten sålänge man är i huset bredvid? Dvs jag måste vara inom wifi-området för att styra den. men minundran är, vad har man funktionen till egentligen? Man vill väl att roboten klipper varje dag ändå?
 
Antar att du avser gardenas sk "smart-system". Det kommunicerar inte via Wifi till klipparen utan på ett eget radioprotokoll på 800 MHz. Gateway:n som ingår kan däremot kommunicera via Wifi eller lan-kabel.
Du styr, konfigurerar och övervakar klipparen och även bevattningssystem med dessa grejor och tillhörande app.
Detta kan du även göra om du skulle sitta på Haiti.
 
Har alla Gardena denna app
 
Du behöver skilja på app och smart-systemet.
De flesta av de nya klipparna har Bluetooth-koppling mot appen. Kräver att du står max 5-10 m från klipparen.
det är för de som inte orkar trycka på klipparens manöverpanel.

Smart system innehåller en Gateway som ger de beskrivna funktionerna även utan för huset.
 
Så smartsystemet måste man alltid köpa till efter?
 
Nej, du köper klipparen inkl. smart-lösningen.
Kanske idé att titta lite på gardenas hemsida?
 
Oki thx
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.