Jag letar efter rejäla säckar som går att återanvända många gånger och som inte går sönder helt om de blir punkterade. Typ sopsäcksstorlek. Skall användas för att transportera papp till återvinningsstationen, trädgårdsavfall, förvaring av isärtagna möbler och lite allt möjligt. Typ gammaldags jutesäck men borde finnas något bättre. Jag har avvänt minsta Big Bag till detta och även om de är hållbara så är de väldigt otympliga. Några tips?
 
Ikeas blåa shoppingbagar kan fungera.
 
A
A arasmus skrev:
Jag letar efter rejäla säckar som går att återanvända många gånger och som inte går sönder helt om de blir punkterade. Typ sopsäcksstorlek. Skall användas för att transportera papp till återvinningsstationen, trädgårdsavfall, förvaring av isärtagna möbler och lite allt möjligt. Typ gammaldags jutesäck men borde finnas något bättre. Jag har avvänt minsta Big Bag till detta och även om de är hållbara så är de väldigt otympliga. Några tips?
Återvinningskärl - Storsäck för byggen | Wiklunds
https://www.wiklunds.se/tjanster/storsack/
 
Rusta har rea på rejäla säckar, det fanns ett par modeller för en vecka sedan, mtrl som lättviktspressenning eller bättre.
 
Maskintok skrev:
Återvinningskärl - Storsäck för byggen | Wiklunds
[länk]
Det är såna jag menar med Big Bag, men jag tycker de är otympliga att vika ihop. Hade velat ha någon som kändes som vanliga sopsäckar men av ett betydligt hållbarare material.
 
F fribygg skrev:
Rusta har rea på rejäla säckar, det fanns ett par modeller för en vecka sedan, mtrl som lättviktspressenning eller bättre.
Menar du de här? Ser ganska bra ut faktiskt. Hade hellre haft en "vanlig" säckform, men de var ju billiga så jag kan testa.
622013480101-110-P_637060461297796799.jpg
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.