Någon som har något tips på var man kan hitta hyllplan av trä till en gammal vinkyl? Har en gammal Husqvarna Grand Vin Exclusiv som funkar fint men det är lite för få hyllplan i den. Borde vara hyggligt standardiserade mått, men trots en del googlande hittar jag knappt nånting.

Edit: kompletterar med bild.

Öppen vinkyl med trähyllor och flaskor, samt en låda märkt Aristocratico på en hylla.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Man bygger väl det själv.
 
raveper raveper skrev:
Man bygger väl det själv.
Det slipper jag gärna lägga tid på. Andra tips?
 
F fredrik1234 skrev:
Någon som har något tips på var man kan hitta hyllplan av trä till en gammal vinkyl? Har en gammal Husqvarna Grand Vin Exclusiv som funkar fint men det är lite för få hyllplan i den. Borde vara hyggligt standardiserade mått, men trots en del googlande hittar jag knappt nånting.

Edit: kompletterar med bild.

[bild]
Det verkar ju inte som de andra hyllplanen/skårorna är gjorda för den sortens hylla eftersom de i bakkant saknar tippskydd. Om du tittar på befintlig hylla så sticker det i ovankant baktill ut en liten flärp som spärrar och förhindrar hyllan att tippa vid viktbelastning. Jag ser inte denna flärp på övriga ställningar/skåror. Om man skulle konstruera nån sorts hylla för dessa skulle man behöva fasa av en trälist på sidorna så att man kan glida in och ur hyllan direkt på skåran dvs konstruera en glidskena. Några originalreservdelar från Electrolux verkar inte finnas till detta skåp. Om du inte vill snickra själv så kan man ju alltid be en hantverkare om hjälp men då kostar det ju kanske mer pengar än kylen är värd...
 
A
kylar har ingen standard på hyllor.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.