Jfb med brytström på 30mA sk. personskyddsautomat för att skydda personer mot elchock har ingen större effekt på kylskåpet som förmodligen redan är klinisk död men vägguttag där man pluggar in diverse gör det skillnad men då måste det finnas en jordpotential att tillgå via markelektrod. JFB med större brytströmmar skyddar mot brand eller andra fel i elaaparur men lite överflöd här med
 
Perjaa Perjaa skrev:
Hej igen och har tänkt om och har redan börjat inhandla delar av sortimentet då vi kommit över dessa billigt.
Det som är inhandlat är en:
1st Epever UP1000-M3212. Regulator och inverter i ett.
1 st solpanel á 320W

Det blir alltså ett 230V-system. Satt och tänkte hur elektrikern bör koppla för att det ska bli som vi tänkt oss.
Vi vill ha ett mindre kylskåp på egen PSA sedan en JFB+dvärgbrytare för annat så som lampa och mobilladdare. Avbryt mina tankegångar om det är överflödigt!
För att stilla min nyfikenhet började jag skissa på en ritning på hur det hela skulle kunna se ut, någon som ser några felaktigheter i denna skiss? Själva kabeldragningen är bara snabbt ihopdraget så finns säker fel/förbättringar där. Stickproppsuttagen går till jordskenan, men detta är inte ritat, och utformningen på elcentralen är från fantasin :)

Nu när jag snöade in på detta ville jag inte vänta nån månad eller två på svar för att se hur det faktiskt blir när det blir installerat, så då chansar jag att någon kanske kan svara på det här i forumet :)[bild]
Flytta minussladden från ena batteriet till det andra. Då blir båda batterierna exakt i ballans.
 
  • Gilla
Perjaa och 1 till
  • Laddar…
Vore kul å se lite bilder :)
 
Blev också lite nyfiken på detta. Blev det byggt något och vad landade det på i pengar?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.