Hej.

Har en stuga som byggts om och byggts till i etapper. Nu funderar jag på att bygga om det lilla kök som finns i anslutning till entrén. Att flytta köket till en annan del av stugan, är inte aktuellt i nuläget. Min önskan är att försöka bygga om köket och göra det mindre för att skapa volym/yta när man kommer in genom entrén.
En tanke kan vara att bygga köket med 50cm djup. Försöka hitta smart förvaring, smarta vitvaror...

Någon som har erfarenhet av detta?

M v h

/Frippe
 
Åsa Lund
Ikea har grund modell av alla sina köksskåp. 35/40 cm tror jag. Funkar för allt utom vitvaror
 
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Ikea har grund modell av alla sina köksskåp. 35/40 cm tror jag. Funkar för allt utom vitvaror
Ja, stommar är nog det minsta problemet.
Vitvaror och smarta förvaringslösningar är det jag efterlyser.
Tack ändå...
/F
 
Åsa Lund
Du får samla alla vitvaror på en vägg och ha förvaring på en annan?
 
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Du får samla alla vitvaror på en vägg och ha förvaring på en annan?
Dessvärre ska hela köket rymmas på en och samma vägg.

/F
 
Åsa Lund
Lägg upp en planlösning så kanske nån kan hjälpa dig?
 
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Lägg upp en planlösning så kanske nån kan hjälpa dig?
Jag behöver idéer och tips på ett kompakt kök längs en vägg på 2200mm. En planlösning är egentligen onödig i det här fallet...men tack ändå...
 
F Frippego skrev:
Jag behöver idéer och tips på ett kompakt kök längs en vägg på 2200mm. En planlösning är egentligen onödig i det här fallet...men tack ändå...
Du lade ju just upp en planlösning :p

Rakt kök, 2,20m som är 50 djupt. Kanske kolla på kabysser i fritids båtar? Nu för tiden gör de ofta sådana kök helt utan "smarta lösningar". Med båt/husvagnsvitvaror så går 50cm bra.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.