Svar: 2% noggrannhet.
Som både hus- och husvagnsägare så vore det ett klart plus att äga en fuktighetsmätare.
Alla husvagnsägare vet att fuktskador är det värsta man kan råka utför. Att även kontrollera hemmet är ju heller ingen nackdel.
 
2%

Bor i ett suturränghus från 70-talet. Inredd nedervåningen med uppreglade träväggar och isolering. En fuktmätare hade stillat min oro och varför inte i samma märke som mina andra verktyg.
 
Rätt svar är 2%

Har nyligen köpt mitt första hus och skulle verkligen uppskatta att vinna en fuktmätare från Ryobi! Låter som ett grymt hjälpmedel i min vardag i ett hus som är lite till åren och som behöver lite hjälp på traven för att hålla många år till :)
 
2% noggrannhet.
För hög fukthalt är ju aldrig bra. Kan vara nyttigt att få veta nivån i vårat nyköpta hus från 1970 talet.
 
2%.

Vore ju förträffligt att veta exakt fukthalt istället för att gissa. Den borde finnas i alla verktygslådor!
 
Mäter fukten med 2 procents noggrannhet. Som husvagnsägare skulle jag verkligen uppskatta en sådan bland alla mina andra Ryobi-verktyg. Tycker också att det är kul att hjälpa kompisar som får olika problem. Rycker gärna ut med en fuktmätare och kollar "läget"! Håller alla (två) tummar!
 
A
% fukt i materialet, vad mäter den egentligen??? Försöker begripa.
Vikt eller volym % vatten i materialet?

Är det hänsyn taget till densiteten i materialet? Knappar man in vilket material? trä ligger under 1 i densitet och betong nära 3 i densitet.
Eller hur vet apparaten vilket material den mäter i? För annars borde det bli kajko, om den inte vet. Eller?

Försökte luska ut på hemsidan, men blev inte klokare
 
2% noggrannhet.

Har kämpat med ett balkongräcke som är svårt att måla bra. Behöver veta mer om träets fukthalt för att få ett bättre resultat!
 
Två procent. Vill använa i krypgrund, vind, sonens hus, fruns sommarstuga, veden.
 
Fråga: Med hur många procents noggrannhet kan du mäta fukten?

2%

Hade en besiktningsman fr Anticimex här som konstaterade fukt i krypgrunden, jag har åtgärdat sånt som kan ha orsakat det fr utsidan, dvs travar av ved mot husväggen, avrinning fr takrännor o liknande. Nu hade det känts fint att kunna hålla koll på fukten i källare o även på vinden… det är tufft att vara ensam medelålders tjej med eget hus och begränsad ekonomi, då vill man försöka undvika onödiga kostnader.
 
Den mäter med 2 procents noggrannhet och med den skulle jag kunna få bättre koll på vinden och kattvinden.
 
Svar 2%

Jag bor i ett hus som har en väldigt fuktig tomt. Huset är dränerat för ca 15 år sedan och jag borde ha lite bättre koll på fukt än jag har. Men bland alla projekt man har så har jag aldrig prioriterat fukt och som tur har jag heller inte upptäckt några problem än heller.
Det här vore ett enkelt sätt att börja ha lite bättre koll, en smidig liten fuktmätare från Ryobi. Jag har alltid varit lite avvaktande mot alla DIY märken men många talar gott om Ryobi så det vore i sin plats att prova på nu:).
 
Med 2 procents noggrannhet kan man mäta fukten.

  • Har tre våtutrymmen i mitt hus osv misstänker att något har hänt vid minst 2 golvbrunnar.
  • Ska köpa husvagn nu i höst och vill verkligen mäta alla utrymmen i husvagnen före köp.
...och ÄLSKAR Ryobis prylar som andas kvalité. Har flera verktyg från dem.
 
Svar:2%

motivering: Jag tänkte bygga mig ett sågverk, då kan det vara bra att veta fukthalten i virket.
 
Svar: 2 %

Har haft problem med fukt i huset ända sen vi flyttade in 2014.
Trots åtgärder känns det inte som allt är riktigt löst och det hade varit bra att regelbundet kunna mäta. Har lånat min pappas fuktmätare ofta för att kunna ha koll. Men hade varit underbart att äga en egen bra fuktmätare då jag vill kolla ofta. Syskonen och kompisarna skämtade om att jag gick runt med en fuktmätare runt halsen när det var som mest problem. Så jag är verkligen förknippad med fuktmätare och hoppas bli ägare till en alldeles egen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.