Svar: 2% noggrannhet.

Jag köpte tidigare en fuktmätare, tyvärr av billigare märke, för att kunna mäta av fukten i stomme med mera då jag bygger i lösvirke, den ger dock väldigt missvisande resultat och går inte att lita på.
Ryobis fuktmätare skulle verkligen komma till användning och dessutom göra sig väldigt bra bredvid min ryobisamling av andra verktyg :)
 
2%! Alltid bra att ha koll på fukten när man bor i hus. Med denna lilla mätare blir det så lätt!
 
Rätt svar 2%. För att kunna mäta fukt i min källare
 
2%. Bygger just nu ett Attefallshus. Höstdimman kryper in i huset. Vågar jag isolera utan att fuktmätare?
 
A
Svar: 2% noggrannhet

Vi håller på att totalrenovera lägenheten här och snart kommer jag behöva bygga lite möbler då vi saknar passande matbord, soffbord och två skänkar.
Som jag såklart delvis eller helt vill snickra ihop.


Tipset jag fick när jag av en väldigt trevlig gubbe på en lokal bygghandel utanför för falkenberg var att jag måste vänta med att jobba med virket tills det har kommit ner på 8%. Vilket är svårt att veta utan en fuktmätare. Säljaren på bygghandeln tyckte det var så himla kul att jag som tjej hade ett intresse för möbelsnickeri och peppade mig till att ”Det där måste du fortsätta med” när jag visade ett matbord jag hade gjort för några år sen. :D
 
Svar: 2%

Vi bor i lägenhet och vill köpa hus och Ryobis fuktmätare vore perfekt att ha med på husvisningar för att direkt kunna undersöka fukt i tex källare.
 
2%

Jag älskar husvagnar! Ibland vill bekanta ha mig som "sakkunnig" med, men hittills har jag faktiskt inte haft någon fuktmätare. Det hade jag behövt
 
Svar 2%

Har behov till mina 3V - vagn, ved, virke.
Husvagnen behöver man alltid ha koll på. Veden i stugan innan man eldar.
Och virket när man renoverar.
Så jag håller tummarna för att en av dessa tre mätare hamnar hos mig.
 
Noggrannheten är 2% inom mätområdet 0-99,9%. Bra att ha när man har eget hus.
 
Svar 2%
Har hus så den kommer till användning
 
Svar: 2% noggrannhet. Motivering: Med ett 60-tals hus med krypgrund utan avfuktare skulle det vara perfekt med en fuktmätare för att hålla kolla så det inte blir några otrevlig dofter eller mögel i huset
 
2% noggrannhet mellan 0 och 99,9%.

Har analog mätning av luftfuktigheten i källaren och en avfuktare som går vid behov. Men skulle behöva en sådan här också.
 
Svar 2%Vi har köpt vår första sommarstuga,vi
har ingen förkunskap om hus eller reparationer.
Det skulle vara till stor hjälp att ha denna fuktmätare.
 
Svar: 2%
Som boende i suterränghus så vore det toppen att enkelt kunna kolla upp hur mycket fukt det finns!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.